Verslag van de fietstocht door de Eifel - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Verslag van de fietstocht door de Eifel - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Verslag van de fietstocht door de Eifel

Door: Joke en kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

19 Juli 2009 | Duitsland, Trier

Kees en Joke, 19 juli 2009
Duitsland , Trier
Etappe 3, 14 juli: Roermond - Linnich(D) 75 km.
Lekker rustig met z'n tweeën gefietst; geslapen in hotel Julia.
Etappe 4, 15 juli: Linnich - Heimbach 65 km: vandaag o.a. twee zware heuvels beklommen van 10% gedurende ongeveer 800 m; dat was weer wennen, vooral voor Joke. Bij elkaar vanaf 50m hoogte naar 250m hoogte geklommen gedurende 65 km. Veel op en neer, maar vooral op! Met ons is verder alles oké.
16 juli: een extra dag op de camping verbleven: lekker uitrusten. De stoelen zitten heerlijk.
Etappe 5, 17 juli : Heimbach - Nettersheim: geslapen in een Jugendhaus.
Etappe 6 en 7 op één dag, 18 juli:
met de trein gereisd naar Speicher. Dit omdat er onderweg veel gevaarlijke klimmen en afdalingen waren over onverharde paden. Daarna langs de Moezel gefietst naar de jeugdherberg in Trier. Helaas...vol!
Toch elders wat gevonden. We slapen nu midden in het centrum van Trier.

Evaluatie van de eerste week:
wat gebeurde er zoal?
Veel rust, groen, zeer veel water, veel bier en weinig wijn, veel uierzalf gesmeerd, veel zon en weinig regen, veel lekker slapen op soms een hard matje en krap liggen, veel heuvels, veel omhoog en weinig naar beneden, veel 10%, veel treinen, veel rivieren, veel lekker eten en vaak, veel genieten en weinig afvallen, heel veel, zeer veel tegenwind al vanaf Hoogland.
Maar....steeds vol goede moed.

Het perfecte einde van een onvergetelijk reisavontuur

Reacties op bovenstaand reisverslag
oma,teus,henk en del
Lieve joke en kees,
zoals jullie merken zaten wij te wachten op een berichtje.
Wij zijn heel trots op jullie dat jullie dit allemaal trotseren.
Veel splezier en succes met jullie tocht verder.

Liefs van ons allemaal.
arie
19 juli 2009
jullie hebben mijn advies toch opgevolgd om een rustdag te nemen om lekker bij te komen van het klimmen
veel reis plezier en wellicht ook de wind in de rug
Gerard en Janja
Hoi Kees en Joke,
goed gedaan; vooral de rustdag en de trein zijn goed gepland. Ga zo door en ook wij blijven jullie volgen.
Nienke en Cees
Ha die pa en ma,

Hopelijk is de wind jullie vriend de komende tijd. Maar jullie benen moeten toch het meeste werk doen....Succes!!!
theo,piet en verdi
hoi luitjes ,leuk om jullie te volgen ,ook leuk de foto ,hou ons op de hoogte ,

groetjes uit het natte krimpen xxx theo en piet
woef
Mijke
Hoi mama en papa!

Gelukkig gaat alles goed ¡= oh ik wilde een smiley doen maar een spaans toetsenbord werkt toch net even iets anders =p Leuk om jullie verhalen te lezen! Het is volgens mij wel een beetje zwaar, maar dat is denk ik gewoon een kwestie van wennen hoor mam =) Ik denk aan jullie!

Liefs en een dikke lebber vanuit Spanje =)
Wijnie + Gert Cramer
Beste Kees en Joke

Vol bewondering volg ik jullie reis.
Vanaf morgen logeren Cees en Nienke bij ons.
Zij kunnen dan nog meer over jullie vertellen....

Veel plezier en goed fietsweer.
Hoi Kees en Joke,
19 juli 2009
Leuk om zo een verslagje van de eerste week te lezen en zo te weten hoe het gaat. Voorlopig lekker op schema en ontertussen genieten uitrusten en dat is volgens mij is dat de juiste mix.
Geniet ervan en laat ons door de berichtjes mee genieten. Vgr Jan & Anneke
Nico
20 juli 2009
Ik ben net zelf terug van vakantie ik hou jullie in de gaten. Veel fiets plezier enz...
Dick van den Boom
21 juli 2009
Kees en Joke ik vind het weer een hele prestatie om al die kou en regen te trotseren en zadelpijn om een mooie trip te maken. Blijf schrijven dan blijf ik lezen vanachter een warm buro bij KPN.
Dick van den Boom
Lammert
Joke en Kees,

Wat zijn jullie toch weer heerlijk sportief bezig. Ik vind heel knap. Ik lees met belangstelling jullie vorderingen en ik lees dat jullie wel erg genieten. Kees je uitspraak : geniet van alles, maak je waar. Hier gaat het goed. Goede reis. Groetjes lammert
Jasper
22 juli 2009
even snel... ga zo dooor!!! en leuke fotos!
rob en karin
24 juli 2009
iedereen heeft het maar over die wind geen probleem toch voor zulke kanjers.Wij vinden het super knap van jullie zorg goed voor elkaar en geniet van iedere dag dikke kus en leuk om jullie te volgen