Eindelijk het zuiden. Heerlijk!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Eindelijk het zuiden. Heerlijk!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Door: Joke en kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

08 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

Kees en Joke, 8 augustus 2009
Frankrijk , St. Etienne du Gres

Eindelijk het zuiden. Heerlijk!!

Woensdag 5 augustus: St. Donat - Aouste sur Sye.
Na de rustdag volgde een wat makkelijke etappe met weinig echt klimwerk. Het ging de gehele dag erg goed. Behalve als je (zoals wij) aan het einde van de dag een camping a la ferme zoekt die te bereiken is via een klim van 20%!! Dus maar terug naar de plaatselijke camping. Wel met een echte piscine. Of in deze omgeving de Mexicaanse griep heerst weten we niet, maar we stonden wel helemaal alleen op een mooi veld middenin het bos. Op de camping konden we lekkere koude jetzes en koude rosé verkrijgen.
Dus helemaal top.

Donderdag 6 augustus: Aouste sur Sye - La Begude de Mazenc
Vroeg op, want vandaag wachtte op ons de op een na laatste klim. Oma (van de camping) had zich verslapen, dus er was geen brood te krijgen. Dan maar op de plaatselijke markt onder de kerktoren ontbeten. Om 9.30 uur vertrokken we naar de col van de dag: gedurende 7 km een stijgingspercentage van 5% en daarna nog eens 2 km van 7%. We beginnen het te leren want we zijn na een uurtje klimmen boven. Heel erg mooi door nauwe gangetjes, onderlangs overhangende rotspartijen en door echte haarspeldbochten. Daarna afdalen, maar dat ging helaas veel te snel. In Saou dronken we koffie. Net zo als de andere wielrenners, vulden we onze bidons bij de plaatselijke bron. Er zijn in deze omgeving heel veel toerfietsers, maar wij vinden het toch leuker om steeds maar weer verder te gaan. Het was vandaag erg warm, zo'n 34 graden. Aan het einde van de dag nog wat kleine klimmetjes. Morgen gaan we echt de laatste berg van onze tour op. Meike is vandaag weer veilig thuis en wij kwamen om 14.00 uur aan op de camping. Helaas bleek het zwembad op donderdag dicht te zijn en raad eens: vandaag is het donderdag.

Vrijdag 7 augustus: La Begude de Mazenc - Suze la Rousse:
Om 8 uur vertrokken we na een ontbijt bij de fontein. De laatste klim gedurende 7 km van 5%. Of het nu komt doordat dit onze laatste klim is,wij weten het niet, maar het klimmen gaat ons steeds beter af. Alleen die rotvliegen blijven ons tijdens de klim steeds maar prikken. Of gaan we zo langzaam dat we die vliegen niet eens kunnen lossen?
Na aangekomen te zijn op een hoogte van 520 m daalden we een stukje van 20% (!) om bij de ruine van Prieure aan te komen. Hier haalden we wat heilig water van de bron. Kees sprenkelde dit water over de schouder van Joke. Nu maar afwachten of het ook helpt.
Een lange maar langzame afdaling brengt ons in Suze la Rousse: een echte fietsbroekencamping. Want Cycle Tours begint hier met hun fietstochten. Nog het kasteel bezocht en 's-avonds naar bed, net als alles en iedereen op de camping tot leven komt.

Zaterdag 8 augustus: Suze la Rousse - St. Etienne du Gres:
Hoera, we hadden de wind mee. De mystral laat zich voelen.We besloten om vandaag 80 km te fietsen. We kwamen door wijnvelden en gebieden waar veel soorten fruit geteeld worden. Ook veel vieze kassen van plastic. Dit bederft het landschap echt heel erg. Ook veel drukke wegen langs en over de Rhone, dwars door Orange en Avignon. Avignon gaan we later deze week nog bekijken.
Nog maar 80 km te gaan: we proeven de zee al (bijna).Nog maar twee dagen tot St. Maries de la Mer.
Vanavond eerst nog een feestje in het dorp.
Tot ziens...

Reacties op bovenstaand reisverslag
Jan & Annke
8 augustus 2009
Meestal wegen de laatse loodjes het zwaarst, maar bij jullie niet. Jullie ruiken de zee (en eindpunt) en dat geeft extra energie. Veel succes met het laatste stuk(je) en geniet daarna nog even van het zonnige en gezellige zuiden. Groet Jan & Anneke, Nick en Ilse+Joram.
gerlof en tonny
8 augustus 2009
hoi luitjes ,het gaat jullie goed af heb ik gelezen.Wij zijn vrijdagavond thuis gekomen en vandaag alle rotzooi weer opgeruimd.
Jullie laatste smsje bij de bodensee gekregen, op naar de laatste etappe.
Jullie hebben gelukkig je fototoestel weer gevonden, die van mij is in de bodensee beland, dus wij hebben van onze fietstochten geen foto's.
dan maar met folders enz.
zet hem op voor het laatste stukkie en rust dan maar lekker uit, jullie hebben het verdiend.gr.gerlof en tonny.
Meike of Mijke!?!?
Heej mam en pap!

Sorry hoor --> maar hoe heet ik ook alweer 19 jaar lang? Meike of mijke of verwarren jullie me met een andere dochter die wij hier niet kennen =p graag uitleg!

Verder klinkt het alsof jullie je heel erg naar jullie zin hebben, leuk =) geniet nog van het laatste stukje! en bij de zee kunnen jullie iig de rest bijkleuren

Doeiii! liefs
Jasper en Mijke
Hoii!

Gelukkig gaat alles goed en hebben jullie eindelijk de wind mee! =) de mistral is nl wel een harde wind, als je die tegen je krijgt phoe..... Veel plezier nog! We zijn trots op jullie!

Liefs ons
Johan
Ha superman en superwoman,
Dat superwoman strak was wist ik wel maar superman heeft (op de foto tenminste) nu ook de nodige kilootjes verbrand.

Groetjes uit Leusden
Henk en Delia
Hoi, hoi,
Wij vinden het iedere week weer leuk jullie reisverslag te lezen. Of wij dit ook nog eens gaan doen........weet ik niet. Wij vinden het super goed van jullie met al die klimmetjes!?
Veel succes met de laatste etappes en geniet daarna lekker van de wel verdiende rustdagen

Groeten uit Driebergen
Jelle, Anja &kids
9 augustus 2009
Tijd dat het einde in zicht komt hoor! Dit klinkt te veel als echte profs:'een wat makkelijke etappe", "de col van de dag met een stijgingspercentage van 7%", "we besloten 80 km te fietsen......" Jullie kunnen het en doen het, geweldig! Straks lekker in de zee de kuitspieren weer ontspannen. Geniet ervan!
Nico
10 augustus 2009
Klasse Joke en Kees een top prestatie. Dit doen niet zoveel jullie na. En nu terug.

Gr,
Nico