Weer thuis - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Joke en kees

14 Augustus 2009 | Nederland, Hoogland

Woensdag 12 augustus St Marie de la Mere

Op dinsdag kregen wij een sms van Gerard, dat de moeder van Karin was overleden.
We willen graag naar de begrafenis en besluiten dan ook om eerder terug te gaan naar Hoogland.
Vanochtend na het ontbijt bij het hotel gaan we richting de dijk die 16 km langs de zee en de Camarque gaat.
Slecht wegdek en lopen met de fiets door stuifduinen, maar daardoor zien wij de flamingo's van zeer dichtbij.
De route is heel bijzonder en hoort daarom ook bij de route du Ruiter.
Na 17 km gaan wij weer de asfalt weg op en onze vriend de tegenwind was er ook weer.
Onderweg nog rijst geplukt en via nog meer flamingo's bereiken we om 14:00 uur Arles.
We gaan op zoek naar het station en regelen gelijk de terugreis met de TGV.
De route loopt via Parijs, Metz, omdat er geen plek meer is voor onze fiets.
In Metz komt Gerard ons vrijdagavond ophalen.
De treinreis van Arles naar Avignon ging met de normale trein en wat bleek de fietsen pasten maar net door de deur.
Het begin van de terugreis was begonnen met nog een tussenstop in Avignon.
In Avignon wordt de dagelijkse was niet meer gedaan en de fietsbroeken werden opgeborgen onderin de tassen.

Donderdag 13 augustus Avignon.

Wat een gegil vannacht ruzie tussen een paar vrouwen, welkom op een echte stadscamping was dat voor ons.
Om 09:30 uur vertrokken we naar de binnenstad van Avignon.
We lopen twee routes door Avignon de groene route van Joke leidt ons door nostalgische en rustieke plekken, volgens Kees oude zooi.
De oranje route van Kees gaat langs het paleis van de paus met zijn tuinen, rots en een kerk.
Hiernog een kaars aangestoken voor de moeder van Karin.
Daarna de beroemde Pont van Avignon bezocht, maar dat viel behoorlijk tegen.
Je kan beter 100 km fietsen dan 15 km slenteren door Avignon en vinden in dag meer dan genoeg.
S'avonds lekker uit eten geweest en gaan slapen om morgen met de TGV naar Huis te gaan.

Vrijdag 14 augustus.

Het inpakken gaat goed en er wordt behoorlijk wat kado gedaan aan de plaatselijke KLIKO.
De Treinreis van Avignon naar Metz gaat eerst naar Parijs, daarna een fietstocht van 5 km door Parijs naar station Est en sluiten af met de TGV richting Metz waar Gerard en Rens ons ophalen.
Helaas voor Gerard en Rens stond er een file op de snelweg van 10 km en konden zij ons pas om 20:30 ophalen.
Hierdoor waren wij pas om 02:30 thuis.
Even op de weegschaal en Kees was 3,5 kilo lichter en Joke een pond spieren erbij!!!!!

Wat zagen wij onderweg allemaal.
Levende en dode slangen.
Dode dieren: vos, egels, honden, Ree, das, poezen, slakken, vogels.
schoenen, blikken en van allerlei rotzooi langs de kant.

Wat vonden wij ervan om ongeveer 1500 km te fietsen.

Kees.
Heerlijk een doe vakantie.
Veel hoge en hoogte punten.
Steeds verder gaan.
Luxe en eenvoud.
Lekker kamperen.
Lekker bier en vies bier gedronken.
Een goed team.
Soms te weinig kilometers op een dag.
Op de fiets merkt pas hoe groot een land is.
Lekkere franse mokkels.
Taai stierenvlees in de Camarque.
Veel mooie treinen.
Doel bereiken.
Teveel tegenwind.

Joke
Met weinig veel doen.
Samen ergens naar toe werken, want het werken was het soms wel.
Zwaarder dan ik had gedacht.
Veel groen, vogels en dag en nacht buiten, heerlijk.
Dagen alleen maar Fransen gezien en gesproken.
Geen dag met tegenzin op de fiets.
Nu snap ik dat geschrijf van Kees en Gerard over die jetzers, want ik had nu ook echt het gevoel na een dag fietsen, zo die borrel is verdiend.(Ik werd alleen wat snel aangeschoten ervan).
Dagelijkse spaghetti van Kees van op een pitje was gezellig.
Ik ben denk ik wel mager geworden!!!!!!
Te weinig boeken mee.
Ieder zijn eigen taken.
Vroeg naar bed.
Maatje van elkaar zijn.
Na vier weken de kinderen missen.
Wind tegen is stom.
Dit gaan we vaker doen.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en Gerard bedankt voor het plaatsen van onze stukjes en het ophalen SUPER.

Foto's bij reisverslag
VorigeVolgendeVerzend als wenskaart Station in Parijs

Station in Parijs De Tgv Nog even in Metz Wachten bij de snelweg op Gerard en Rens Thuiskomst in Hoogland Kaarsje voor Karin haar Moeder Proppen in de trein Opruimen Stuifduinen op de dijk Lekker weer thuis

Reacties op bovenstaand reisverslag
Gerard en Janja
17 augustus 2009
Fijn dat jullie weer thuis zijn. En jullie zien er ook zo verschrikkelijk gezond en gebruind uit.
Onze bewondering voor jullie prestatie is heel groot. En die foto's: die bevestigen toch mooi jullie verhaal.