Win win situaties - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Win win situaties - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Win win situaties

Door: Kees en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

10 Augustus 2017 | Nederland, Hoogland

9 augustus: Sluis - Diksmuide 77km
Na de feestavond in Sluis en de hevige regenbuien tussen 21.30 en 22.30 uur volgde een rustige nacht. Vanmorgen bleek de zon te schijnen aan een wolkenloze hemel. Na een ontbijtje op een bankje en een kopje koffie op een hotelterras vertrokken we welgemoed. Al snel bleek dat de wind hevig aanwezig was en ondanks de zon was het gewoon koud. We fietsten over een jaagpad langs het kanaal naar Damme en vervolgens naar Brugge. Na een kort bezoek aan de binnenstad en een kop koffie op de markt (slechts 7 euro) reden we opnieuw over een jaagpad. Bij Plassendale linksaf naar een volgend kanaal. Het fietspad bevond zich aan de ene kant van het kanaal, aan de andere kant reden auto's. We kregen een goed beeld van het Belgische platteland: vooral wat rommelig. We besloten in Leffinge te lunchen en reden het stadje in. Helaas bleken alle winkels gesloten tussen twaalf en half twee. Daarom aten we op het plein bij de kerk wat we bij ons hadden. Dat was één broodje kaas en vier stukken kippenworst die Kees in Brugge op de markt gekocht had. Als toetje nog een koekje. Toch redelijk voldaan fietsten we verder. Vlak voor Nieuwpoort een kort buitje maar daarna weer droog. Vanaf Nieuwpoort over een voormalige spoorbaan op een onverhard fietspad richting Diksmuide. Een korte omweg over de IJzerroute langs een aantal monumenten van de 1e wereldoorlog. Daarna in Diksmuide inkopen gedaan voor het avondeten. Tien minuten verder vonden we de eenvoudige camping die gerund werd door drie jongens. Na het douchen brak een flink onweer uit, dat we in de bar konden uitzitten. Toen het droog was kookte Kees op onnavolgbare wijze een heerlijk avondmaal. Nu is het weer vrijwel onbewolkt maar wel flink afgekoeld. Voor vannacht wordt regen voorspeld, maar dan slapen we heerlijk.

10 augustus Diksmuide - Tournehem-sur-la-hem 80 km.
Vandaag gaan we fietsen richting Frankrijk. We hebben slechts ander halve dag in België gefietst.Voor het eerst de tent een beetje droog ingepakt en dan op weg naar de grensplaats Oost-Cappel 30 km verder.Na 5 km de regenjas aan die we verder bijna de gehele dag aan hielden, maar dat is niet zo erg als je de wind in de rug hebt.
Er is dan sprake van een win win situatie.
We fietsten door een nat en verlaten landschap en ook de koffie in Oost-Cappel was ver te zoeken.Vol goede moed gaan we richting Bambecque en vinden daar alles wat we willen, koffie, iets lekkers, baguette en lekkere vleeswaren.Na de koffie verder in de regen naar Bollezeele waar we de lunch aten, terwijl het voor het eerst droog was en dat pas om half een, slechts vier uur in de regen gereden. Tijdens de lunch uitgezocht op welke camping we gingen slapen, ondanks dat het weer opnieuw regende.Daarna verder en we kwamen voor het eerst op wat glooiend terrein en af en toe een klim van 1300 meter tussen de 5 en 8 % waar we, eenmaal boven, genoten van het prachtige landschap.Om half vier kwamen we aan in Tournehem waar we de tent opzetten, het eten kochten voor die avond en waar we nu in de bar van het hotel koffie drinken en het verslag maken van deze dag.
Ondanks de regen en dankzij de wind mee een prachtige dag. Morgen gaan we op weg naar Luxemburg en fietsen door Noord Frankrijk langs de grens met België.

• 10 Augustus 2017 - 20:14

Nienke:

Have fun mannen!!!

• 10 Augustus 2017 - 21:12

Daniel Willemsen:

Prachtig verslag !

• 11 Augustus 2017 - 07:48

Gijs:

Heel mooi om te lezen, vergeet niet hier en daar nog pilsje te drinken ook, het is immers vakantie!

• 11 Augustus 2017 - 10:37

John En Janny:

Fantastisch we doen het jullie niet na hoor.
    Heel leuk verslag en hou de moet er in.
    Duimen voor wat droog weer hoor.

• 11 Augustus 2017 - 11:43

Joke De Ruiter:

Hallo lieve mannen,
    Eindelijk alles kunnen lezen. Voordat ik het kon openen...duurde even! Heerlijk om te lezen dat jullie weer zo genieten terwijl het weer echt niet altijd meewerkt! Maar jullie zijn gewoon een heel goed setje om dit samen te ondernemen. Fijn hé Kees dat je nu met Gerard die brocante winkeltjes gewoon kan laten liggen met mij lukt je dat niet! Hier in Hoogland gebeuren ook spannende dingen. Vanochtend een gewapende overval op benzinepomp Peut. Ik kreeg om half 8 al een burgernetoproep maar drukte die snel weg...zo vroeg!
    Dag mannen en lekker genieten!
    Liefs Joke

• 11 Augustus 2017 - 14:37

Anneke :

Dag Mannen.
    Leuk om jullie belevenissen en acties te lezen.
    Het geeft ons leuke ideeën om ook een een STUKJE
    van jullie reis na te fietsen .
    Succes en vooral droog weer toegewenst

Jan en Anneke

• 11 Augustus 2017 - 14:37

Anneke :

Dag Mannen.
    Leuk om jullie belevenissen en acties te lezen.
    Het geeft ons leuke ideeën om ook een een STUKJE
    van jullie reis na te fietsen .
    Succes en vooral droog weer toegewenst

Jan en Anneke

• 11 Augustus 2017 - 17:15

Adriaan De Ridder:

Leuk verslag maar veel ontberingen een lekker zon zou ook wel fijn zijn succes met je verdere reis

• 14 Augustus 2017 - 09:20

Peter En Fenna:

He fantastisch dat jullie
    weer fietsen!
    Voor het mooie weer moet je naar Annecy
    komen daar is het weer 30 gr. vandaag.
    Voor vrijdag staat de koffie
    en het biertje klaar!!
    Geniet van het fietsen dan doen wij het lekker op het strandje.
    Groetjes P en F.

• 16 Augustus 2017 - 16:42