We zijn bijna Tjechie uit - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu We zijn bijna Tjechie uit - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

We zijn bijna Tjechie uit

Door: joke

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

10 Juli 2010 | Nederland, Hoogland

Yes, daar gaan we dan. Vertrekken op 2 juli met de nachttrein uit Utrecht.
Uitgezwaaid door de kinders. Mijke reist mee naar Utrecht en daar heeft ze vast spijt van gehad ...Uiteindelijk 90 minuten vertraging. De treinreis met de familie Visser uit zielhorst in een trein coupe, lekker slapen onder schone lakens.

3 juli op weg naar het hotel in Praag de fietsen mochten in een mooie zaal in de kelder staan. avonds Praag in een lekker gegeten bij de karelsbrug in de avond ook nog naar Spanje Uruguay gekeken morgen onze tegenstander in de finale.

4 juli Die dag de Praagse burcht bezocht en helaas het gouden straatje mochten we niet in ivm een restauratie van dit laantje. Lekker thee gedronken bij kajetanke met een erg mooi uitzicht over de stad en lekkere straatmuziek, daar wordt je blij van. Met de trein de Petrin heuvel op en ja de nep Eiffeltoren vonden we niets. Het boekje van Nienke 100 procent Praag is fantastisch. Avonds uit eten in een restaurant met live zigeunermuziek alleen waar waren de enige gasten.
Nachts onweer in Praag het ging behoorlijk te keer.

5 juli
Vandaag in Praag de joodse buurt en het wencelasplein bezoek het plein waar Jan Palach zich in brand stak.
Lekker met de tram dwars door Praag gereden door oude wijken. Het hotel stond naast de bierbrouwerij en uiteraard staropramenbier gedronken. het rook er lekker naar mout.

6 juli op weg naar Horovice alleen niet bereikt ivm met noodweer. Bij een spoorbrug schuilen onder de oleanders het hielp niet veel. we overnachten in Zadni Treban in een pension waar de kamers stinken naar rook en het lijkt wel of iedereen rook in dit land. Er spreek niemand Engels of Duits avonds voetbal gekeken en uiteraard Nederland won en kregen een rondje sibovice van de kroegbaas. Deze dag slechts 35 km waarvan 20 in de regen.

7 juli Zadni Treban naar Ejpovice 85 km.
Om acht uur weg ivm met de weer aanwezige zon. van 150 meter geklommen naar 425 hoogte. De dag van de herkenning hard werken alleen in het bos kees ontplofte benen en fraaie vergezichten. Geen plek op het laatst omdat de camping niet meer bestond. Onderweg fraaie foto’s van oude mannen in afstandse kroegen. Uit eindelijk een camping Ejpovice gevonden en gelukkig Duitsland verloor.

8 juli van Ejpovice naar Kontantinovy Lazne 55 km in de bloed hete.
Vanochtend Kees ziek. Maar toch op weg en dan maar rustig aan. Zoals wel vaker rijden we in het begin verkeerd. Ik ,joke, let ook niet altijd goed op vooral niet als we naar beneden rijden want dan vind ik het zo zonde om te remmen....want dan gaan we net lekker hard. Kees knapt later de dag weer wat op. Je gaat wel met zijn tweetjes fietsen maar toch moet je het helemaal alleen doen...elke dag weer. Het is echt zwaar vanmiddag we dalen 3 keer een dal in en daar moet je ook maar weer uit. Dat betekent dus 80 meter naar beneden en 80 hoogtemeters in 1,3 km. Onderweg zag ik een hertje naast de weg vlak naast me. Idee volgende reis ieder een eigen fototoestel want Kees neemt foto’s van gebouwen enz en ik veel liever van mensen. Ik heb de cocktails ontdekt. Lekker Mijke de mogito.
Gisteren met thuis gebeld en gelukkig alles goed met allen en met Renske ook... Ze hoeft niet meer terug naar het ziekenhuis.

Rustdag in Kontantinovy Lazne
Hoera Joke jarig en veel sms’jes gehad zelf een sms van oma met roosjes. Kado van kees was een massage in het kuuroord. Vandaag een stel Italianen aan gekomen en worden door een opa uit Holland geholpen met de tent voor de camper het leek zo gezellig maar aan het eind van de avond stom dronken en daardoor weinig geslapen.

10 juli van Konstantinovy Lazne naar Marianske Lazne 40 km.

Bloedheet en alleen maar klimmen naar het hoogste punt in Tsjechië op 750 meter. De route terug vinden is erg lastig en niet altijd duidelijk dat bleek wel uit een ander fietspaar die aan het begin ook weer 4km verkeerd reden. Wij denken dat we heel wat fietsen maar we kwamen onderweg een man tegen die vertelde dat hij onderweg is voor een rit van 3000 kilometer door midden Europa....
Met een bijzonder mooie afdaling naar het zeer fraaie kuuroord Marianne Lazne. Helaas is de camping te ver weg om nu vanavond er weer naar toe te fietsen dus gaan we nu maar internetten en op de camping genieten zeer rustig aardige mensen mooi meer en lekker cocktails... nu Mijke sex in the beach. Gefeliciteerd Flora we gaan zo nog een keer bellen om te zingen. Hoi ma en Teus wel spannend dat jullie die woonbon invullen dus verhuizen binnenkort. Nog wat foto's proberen en dan eten en voetbal kijken

• 10 Juli 2010 - 17:57

Ronald Maaskant :

Je weet wel die Maaskant van de vorige trip met Gerard....

Wel wel ..
    PETJE af..
    Hier genieten we van een warm weertje, jullie zullen het zonder zon ook we;l warm hebben..
    Ga moedig door en als je even denkt ik haal het niet.. Dan nog 100 keer de pedalen rond en dan weer het zelfde denken..
    Succes..

• 11 Juli 2010 - 08:00

Mijke:

Hoi mama en papa!!

Hihi een mogito en een sex in the beach?! Nou gelukkig smaken ze in ieder geval goed =)

En jullie reis klinkt leuk hoor! =) Is het weer ondertussen wel weer opgeknapt? Over noodweer gesproken, dat hadden wij hier gister ook!! Heel erge onweer en veel blikseminslagen en ondergelopen kelders ;) Dus nu hebben jullie plantjes eindelijk weer water..... (nee grapje hoor =p)

Nou lieve mam en pap, veel plezier nog!!

Liefs

• 11 Juli 2010 - 09:31

Delia _ Henk:

Hi stoere fietsers,hopelijk zzijn er in duitsland geen bergen en regen meer. dat heb je nu achter je gelaten. ) denken wij)
    nog veel fietsplezier en geniet van het fietsen en de rustperioden

• 11 Juli 2010 - 09:42

Janja En Gerard:

Het is wel weer heel herkenbaar, die verhalen van jullie. Lekker hé, dat Tsjechische bier. Hoewel, Kees is toch daarvan niet ziek geworden?
    Nog heel veel plezier met jullie fietstocht. Voor de fotoruimte wordt gezorgd.

• 11 Juli 2010 - 12:17

Renske:

Hoi papa en mama,

Wat leuk om weer wat van jullie te lezen en jullie in de gaten te houden. Het klinkt nu al als een super reis, met veel fietsen en genieten.

Dus geniet er nog maar weer van :)

xx

• 11 Juli 2010 - 15:39

Jan En Anneke:

Wat een belevenis/activiteit we lezen het in sneltrein vlucht dat is even anders als verdeeld over de dagen zoals jullie ze meemaken.
    Hoop dat jullie vanavond een gezellig terras hebben
    om te juichen voor oranje.
    Een fijne tocht verder.

Groet jan en Anneke

• 12 Juli 2010 - 08:53

Jasper:

Stom dronken? weinig slapen? ziek?

klinkt als een wilde vakantie, haha.. nou geniet nog maar lekkerrrr!!

benieuwd naar de foto's!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 12 Juli 2010 - 12:54

Nienke En Cees:

Ha die pa en ma,

Klinkt goed, maar wel erg zwaar....
    Goed te horen dat het boekje leuk is. Dat vonden wij ook!
    Succes met de dalen en toppen van het landschap en het fietsen.

Groetjes ons

• 13 Juli 2010 - 10:56

Marjolijn Willemsen:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!! Gezellig hoor zo met z'n tweetjes. En al die kuuroorden op de route maken het vast iets minder zwaar! Lekker genieten. En kees alvast mentaal voorbereiden op Spanje. Willen jullie eigenlijk nog wel daarnaartoe???? Ik zou het nog even in overweging nemen:) hihi!
    Succes, sterkte, liefs van Marjolijn

• 14 Juli 2010 - 10:54

Marianne:

Petje af voor jullie.Ik moet er niet aan denken.

• 14 Juli 2010 - 14:43

Mijke:

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeerd met japie!! Drink maar lekker een wijntje en een biertje op jaap =D Wij gaan lekker met z'n allen bbq'en! Veel plezier nog! =)

Doeii =)

• 22 Juli 2010 - 15:58

Ma En Teus.:

Leuk te lezen dat jullie het goed makenwel zwaar, mar dat hoort erbij,wij genieten hier want hetis noch steeds warm.Mijke komt straks even gedag zeggen want ze gaat met vakantie,leuk hoor ze maken het goed nog veel sukses met de terugreis en tot wanneer?veel liefs Ma&Teus.