Trendelburg naar Millingen in Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Trendelburg naar Millingen in Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Trendelburg naar Millingen in Nederland

Door: kees en joke

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

28 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Alweer vanaf maandag thuis maar toch voor liefhebbers een verslag van de fietstocht door Tsjechië en Duitsland
Wij hebben genoten van deze fietsvakantie.

Woensdag 21 juli Trendelburg naar Atteln Totaal 65 km
Vandaag met een lekker gevoel weg uit Trendelburg, omdat de laatste grote heuvel eraan kwam. Wel weer erg warm vandaag bij vertrek al 29 graden.Een afwisselde klim van 8 a 10 procent, maar na al dat klimmen zoef je heerlijk over het zinderde asfalt tussen puffende tractoren en boeren naar beneden. Het lijkt erop dat het gaat onweren en regenen, dus we bellen een pension waar we pas om 5 uur terecht kunnen. Jammer dan moeten we eerst een wijntje en biertje drinken.Om 5 uur kwamen we aan bij fraulein Schulz al een pension vanaf 1962 maar de laatste jaren wat minder klandizie, waarom weten we niet want we worden verwend met koffie en koude drankjes. Ze vertelt heel veel over Hollandse gasten die jaren bij haar zijn geweest en laat ons de gastenboeken zien. Ze vertelt ook dat de mensen uit Duitsland zelf niet meer zo vaak in eigen land op vakantie gaan en veel vaker met het vliegtuig ver weg gaan. De was wordt ook nog eens voorons gedaan en konden avonds ook nog tv kijken bij een lekker vers bakje koffie en dat voor maar 36 euro incluis een lekker ontbijt.
Na een obstler in bed lekker gaan slapen.

Donderdag 22 juli Atteln naar Benninghausen Totaal 70 km
Vandaag verlaten we de Diemel en gaan op weg na de rivier de Lippe die boven het Ruhr gebied stroomt.
Hier en daar wat afsnijden, want de route gaat voornamelijk door weilanden en onverharde fietspadden.
Vandaag maar 2 keer verkeerd gereden, maar de vriendelijke mensen sturen ook steeds weer terug naar de juiste route. Om 4 uur komen we aan op een camping in Benninghausen een echte spookcamping niemand te bekennen. We besluiten toch maar de tent op te zetten en later volg er ook nog een ander fiets paar.
Het dorp lijkt een grote kliniek…..gesloten kliniek. In de buurt bij de camping wat gedronken maar dat bleek al net zo duister als Benninghausen en de camping. Op de fiets een restaurant zoeken en die avond voor het eerst weer eens echt lekker gegeten ook de locatie was erg mooi. Het fietspaar Lex en Jool waren er ook ( zij waren op weg naar Praag) aan het eten en samen tot 11 uur heerlijk gepraat en lekker geborreld. De volgende ochtend zeiden Jool en Lex gedag bij vertrek en riep nog even naar ons dat hij tegen de vrouw van de camping had gezegd dat wij bij elkaar hoorden en dat wij zouden betalen ….

Vrijdag 23 juli Benninghausen naar Bork Totaal 70 km
De laatste klim vandaag. 100 meter.
Heerlijk dat het klimmen voorbij is maar het is ook altijd wel weer heerlijk als je boven ben en dan naar beneden zoeft…eerst durfde Joke dat niet zo hard maar nu laat ze ook de remmen los soms wel 40 km per uur…In Werne nog even gerust bij het gradeerwerk. Dat is zout water uit een bron dat ze door hout laten sijpelen en dat dus net zo gezond is alsof je aan de zee zit. Tijd om te stoppen en we kijken waar de Jeugdherberg ligt en daar moeten we een afdaling van 18% voor af …echt niet erg nu maar morgenochtend weer omhoog want het ligt niet op de route. Nou dat doen we niet hoor.. Even door fietsen dan maar naar de volgende camping. In Bork staan we op de kaart te kijken hoe verder te fietsen richting de camping en aardig mevrouw komt vragen of ze ons kan helpen en biedt ons aan om bij haar in de tuin te kamperen. Super want het ligt ook nog eens op de route. Bij een geweldig mooi huis met een prachtige tuin hebben we onze tent opgezet. Alles bij de hand, we kunnen ons wassen en onze kleren spoelen. Ze brengen lekker koud drinken, een tafeltje en bieden handdoeken, en later het gebruik van hun badkamer en alles aan…Super aardig. Wij het dorp in om voor de kinderen en de gastvrouw wat te kopen. Uiteindelijk zitten we lekker te kletsen met lekkere broodjes en aardappeltjes en een borrel. Oma is ook gekomen. Elisabeth vertelt o.a. dat ze psychiater is en dat ze haar verantwoordelijk hadden gesteld voor het verlof van iemand die tijdens het verlof zijn gezin had vermoord…Dit was een bijzondere overnachting. We hebben ze natuurlijk ook bij ons uitgenodigd…alleen moet hun tentje dan op het gemeente plantsoen…

Zaterdag 24 juli Bork naar Gatrop Totaal 75 km
Gisteren avond kwamen ze nog even zeggen dat we niet raar moesten opkijken als er vannacht een damhert aan onze tent stond te knabbelen want die was een paar dagen geleden ergens ontsnapt en had nu al een paar nachten zo de route door hun tuin…. Om 7 uur stond er al een ontbijtje klaar met koffie, broodjes en zelfgemaakte marmelade…o.a. rabarber/banaan. Onderweg scoorden we weer een hert. Volgende fietstocht wil Joke graag een fototoestel op haar helm. Vandaag weer een Umleiting maar deze nemen we wel want er is een brug niet meer. Het platteland wordt steeds zichtbaarder. We fietsen 15 km langs een kanaal. Het is allemaal niet zo mooi meer om ons heen. Veel industrie. Stoppen bij een camping met biergarten doen we niet want we fietsen door naar een camping met als extra beschreven..goede pers.. Wat dat is, is ons nu nog niet duidelijk want we staan naast de composthoop op een parkeerplaats.
Wel leuk boten kijken. Bij een mooie uitspanning gegeten. Flamkuchen en een wat te dure kleine schnitzel voor Kees…Gelukkig was er in Hunxe een schuttersfeest waar de worst en patat Kees heerlijk smaakte. Prachtig dorpsfeest vol met officiële protocollen. Het bestuur zat op het feest op een apart podium en Kees vond dit wel een goed idee voor als de avond vierdaagse zijn jubileum gaat vieren.

Zondag 25 juli Gatrop naar Millingen Totaal 90 km
Er was nog een fietsstel naast de composthoop komen staan die een route langs de Rijn fietsen. Zij stonden versteld dat wij met echte stoelen en een tent wat zij een kasteel noemden op vakantie waren en hebben staan kijken hoe we dat op de fiets bonden. Zij hadden een fietskarretje mee. Hele dag een grauwe lucht en een regenlucht. Mooie rivieruiterwaarden met mooie boten. Kees kijkt erg graag treinen en boten… In Wesel natuurlijk nog een foto gemaakt van die ezel …..
Via de Rijndijk naar Rees en naar Emmerich. Onderweg schuilen in bushok en in Emmerich regen…We zoeken een plek om te slapen maar Jozef en Maria vinden geen hotel of herberg en fietsen verder. We halen Nederland en maken een foto onder een grauwe wolkenlucht in de regen.
Het is trouwens ook wel zo dat hoe dichter je bij huis komt dat we ook geen zin meer hadden in om fietsen voor een mooi kasteeltje of zo..we hadden er wel genoeg gezien. We belanden op de camping Bijland waar we onze tocht gaan beklinken want we zijn aan het beginpunt…in 16 dagen fietsen.Na wat ontboezingen van de kok en kelner plannen we nog twee dagen.

Maandag 26 Millingen naar Hoogland Totaal 80 km
Tja, toch Jasper maar bellen want alles is nat na deze nacht en de voorspellingen zijn niet echt goed.
En zo gaan we in de auto richting Hoogland. Janja en Gerard komen op de thee en borrel en later de kinderen. We kunnen onze verhalen kwijt en het is echt een heerlijke vakantie geweest en we hebben genoten van alles en elkaar…

• 25 Juli 2010 - 16:41

Jasper:

Ja, ben erg benieuwd naar de foto's! Genietze van de laatste daagjes! En tot dinsdag! Xx

• 25 Juli 2010 - 21:05

Riet En Frits Herman:

Succes met de laatste loodjes. Het is nu minder warm gelukkig.

• 26 Juli 2010 - 07:31

Renske:

Hoi papa en mama,

Succes met de laatste loodjes, succes in het snertweer van NL...:(

xx

• 26 Juli 2010 - 07:39

Nico:

Nog even over de postbank. Je zit zo weer thuis op de bank.

Klasse ! Nico

• 26 Juli 2010 - 09:51

Janja En Gerard:

Hoewel je nog niet helemaal thuis bent is een felicitatie op z'n plaats. Fantastisch gedaan en we hopen alle verhalen nog eens te horen.

• 26 Juli 2010 - 15:47

Driekus:

Zo zit je in Praag zo bijna thuis. T gaat bijna sneller dan de Tour

• 26 Juli 2010 - 16:54

Jan En Anneke:

Wanneer we dit lezen is dinsdag morgen al. jee wat snel! Zo te lezen zijn de kinderen er ook al van op de hoogte en hebben alles natuurlijk weer tip top in orde gemaakt.

Met de wind mee is het een makkie naar Hoogland.
    wederom een prestatie wat jullie allemaal gefietst hebben.

groet Jan en Anneke

• 27 Juli 2010 - 21:28

Jan En Anneke:

Net even gecheckt of jullie thuis zijn Yes en met de beloofde foto's leuk hoor ziet er gezellig uit allemaal.

Geniet fijn verder van de zomervakantie ala Hollandia
    Voor kees straks veel pelgrim fiets plezier.