Door de Vogezen... - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Door de Vogezen... - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Door de Vogezen...

Door: Joke en kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

26 Juli 2009 | Frankrijk, Marnay

Vrijdag 24 juli: Lunéville via Charmes naar Darney.
Het eerste deel, ongeveer 40 km, reizen we lekker met de trein. Dat betekent wel veel trappen op en af sjouwen om op het juiste perron te komen met op dat moment wel heel zware fietsen. De franse mensen zijn wel weer heel behulpzaam met het uitzoeken van de reis.
Na Charmes wordt het landschap glooiend. En er is minder tegenwind.
Tijdens de lunch stopt er een auto. Er worden ons verse eitjes aangeboden (ja, mijn Frans wordt er steeds beter op...).Helaas kunnen we de eitjes op de fiets niet meenemen. Onderweg spreken toch veel Fransen ons aan en wijzen ons dan op hun eigen route naar het volgende dorp.
Na 50 km bereiken we de mooie camping in Darney. Toen het begon te regenen konden we schuilen en koken onder een afdak. Verder een leuke dag gehad. Kees heeft alles goed voorbereid.

Zaterdag 25 juli: Darney naar Port sur Saone.
We vertrekken om 9.30 uur en alles was droog na een nacht met regen. Bij de supermarkt hebben we ontbeten.
Vandaag was het een prachtige tocht door een mooi landschap met hoge bomen, roofvogels en wij beiden als eenzame fietsers door dit prachtige landschap. Dit is echt genieten!!!!!
Doordat de supermarché's aan de rand van de stad liggen, zijn er bijna geen winkels te vinden in de dorpen waar wij door heen fietsen. Helaas komen we geen grote steden tegen, dus af en toe is het wel behelpen met boodschappen doen.
Op de camping in Port sur Saone hebben we een bed gehuurd op een franse beddenzaal (salle des lits jumeaux). De kosten zijn € 6,-- p.p. Helaas was de kwaliteit niet te vergelijken met die van het Matrazenlager in Oostenrijk, waar Kees en Gerard vorig jaar overnacht hebben.
Onderweg nog wel een lekker biertje en wijntje gedronken. Joke moest hierdoor wel een stukje lopen, omdat de wijn verkeerd viel.
's-Avonds heeft Kees op de fiets pizza's gehaald (de pizzabezorgservice werkte juist deze avond niet). Daarna lekker naar bed.

Zondag 26 juli: Port sur Saone naar Marnay.
Een prachtige tocht over het jaagpad langs de Saone. Lekker sluizen bekijken en gelukkig er zijn veel minder heuvels dan het routeboek aangeeft (valt het ook een keertje mee!!!!). De planning was 30 km, maar bij Ecy sur Saone besluiten we te fietsen naar Gy.
Vandaag sluiten we de tocht door de Vogezen af en we komen de eerste zonnenbloemenvelden tegen. De stop lag op een hoogte van 500m.
Hoera, deel 1 van het routeboekje is uit en we vieren dit met bier en wijn op de camping in Marnay. Voor het eerst kunnen we op de camping zelf bier en wijn kopen.
De tocht was vandaag 65 km lang en we gingen om 21.15 uur slapen met de gedachte dat de hoge heuvels van de Jura er aankomen. Helaas gaat er over het volgende stuk geen trein...

Maandag 27 juli:
Wasdag, rustdag, relaxdag, leesdag, internetdag enz.
Wat een heerlijke dag. Gelukkig gaat het met Joke's schouder goed.
Let, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
De foto's komen een volgende keer.

Reacties op bovenstaand reisverslag
henk en delia
27 juli 2009
klinkt heel leuk maar ook wel zwaar hoor.
Heel leuk om jullie verslagen te lezen.
Veel succes met de bergen in de Jura en geniet van de tocht.
Volgende keer wel de foto's aub:
dat is :
1 beeld vormend
2 geeft de sfeer weer
3 impressie.
4 en het belangrijkste het bewijs.

Gr,
Volgende keer wel de foto's aub:
dat is :
1 beeld vormend
2 geeft de sfeer weer
3 impressie.
4 en het belangrijkste het bewijs.

Gr,
Jelle, Anja & kids
Lieve Joke en Kees,
Wat een enorme klus. Maar vast en zeker de moeite waard. Wij hebben vanuit de file in Nancy steeds rondgekeken of we jullie zouden zien en bedachten dat jullie geen last hebben van de zwarte zaterdagen!! Heerlijk! Veel succes, plezier en het vooruitzicht van de Middelandse zee is heerlijk (we spreken uit ervaring)En een kus van je zus! Doei
Jan & Anneke
Hoi Kees en Joke,
Leuk verslag en ook wij zijn benieuwd naar de bijbehorende beelden om zo het verhaal compleet te maken. Volhouden en vooral genieten zeggen wij vanuit de luie stoel in de Kroatische zon.
vgr Jan & Anneke
Siebo en Gerda
28 juli 2009
Fantastisch jongens, wat een ervaring voor jullie deze reis!! Liefs
Abe
28 juli 2009
He zus en zwager, klinkt allemaal leuk maar ook wel heftig. Maar vooral doorgaan!! Wij zijn weer thuis na een heerlijke vakantie. Geniet ervan en veel plezier.
Groet Abe & Anita
Oma en Teus
28 juli 2009
Lieve Joke en Kees,gezellig om jullie verslag te lezen lekker dat jullie er zo van kunnen genieten heel avontuurlijk hoor ga zo door liefs van ons
Let
30 juli 2009
Hoi,
Het klinkt allemaal heftig maar wel erg leuk!
Dank voor je felicitatie, toch nog wel visite van thuis blijvers. Wij gaan woensdag naar Zeeland, hebben er zin in!
Veel succes en geniet ervan, liefs Let
Sjonnie
30 juli 2009
jetzes willen we zien.
Nienke en Cees
31 juli 2009
Ha die pa en ma.

Wij willen jullie nog heel veel succes, plezier etc etc wensen. Wij gaan zondag naar een huisje in frankrijk (van de dochter van gert en wijnie uit katwijk). Hierdoor hebben we geen bereik. Het is nl in het midden van niks. Ik denk dat we jullie pas in Hoogland weer zien. HEEL HEEL veel succes met de laatste loodjes en geniet van de laatste tijd op de fietsen.

Liefs
Dini en Wouter
1 augustus 2009
lieve mensen

op z'n frans
Chapeau!!!!! Wouter
chapeau!!!!! Dini

leuk om de fotos van jullie te zien, geeft een leuk beeld.
Veel plezier en... sterkte.
Houden jullie ook nog wat energie over zodat jullie op 11 sept ook weer kunnen runnen!

lieve groeten,
Dini en Wouter