Ruiters bestolen op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Ruiters bestolen op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Ruiters bestolen op weg naar het zuiden

Door: Joke en kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

07 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

Zaterdag 2 augustus Isle Abeau naar Faramans.
De dag ervoor eten gehaald voor die avond en voor de reis van de volgende dag. Dit maal bij carrefour een zeer groot warenhuis.
Toe we de volgelde dag wilde gaan bleek de fietsreparatieset van kees gestolen was in de hal van het ibishotel, want daar stonden de fietsen. Als troost mochten we gratis ontbijten, maar helaas dat hadden we al gedaan.
Die dag kwamen de eerste heuvels van de alpen.
Zeer pittige stukken omhoog en daarna ook weer lekker naar bebeden.
De natuur was wederom prachtig en de temperatuur was goed.
Om 1430 uur kwamen we aan in Farmansen besloten een caravan te nemen, wat achteraf een goed idee was omdat het snel begon te regenen.
Later nog de 4 holes gelopen van de golfbaan. ik had 17 en de baan kon je lopen in 14 slagen, niet slecht na (à kilometer fietsen.
Die avond snel nog wat eten en een laatste foto in de caravan.

Zondag 3 augustus Faramans St Donat aan de Herbasse.

Lekker vlot weg, want alles was gepakt.
In Thodure nog een fote maken van een gesloten winkel en wat bleek, de fotocamera was weg.
Bellen na de camping of er een camera was gevonden, maar helaas.
Via de postbode, gemeentewerker op het stadhuis een taxi gebeld om zelf nog eens te kijken, maar Joke vond geen camera. Waren we weer bestolen!!!!!!!
Dus geen bewijzen meer van onze fietstocht(Nico)Dit is jammer want zo reis maakt je maar een keer.
De dag verder was een van onze mooiste dagen van de reis, lekker klimmen, dalen langs bos en bijzondere ver gezichten.
Een afdaling van 10 kilometer bracht ons in St Donat, waar Mijke op de terugweg naar Nederland ons nog twee dagen gezelschap houd.
Lekker met zijn alle pizza gegeten en genieten van de rustdag.

Maandag 4 augustus Rustdag in St Donat.
Op onze rustdag toch nog een keer terug naar Faramans op nog een keer te kijken en ja hoor in een stoffig hoekje van de caravan lag het fototoestel.
Nico nu zijn er toch nog bewijzen allen lukt het niet om deze te plaatsen.
Lekker die dag nog naar het Palais Ideal geweest om de creatie te zien van een postbode die wat tijd over had. Het paleis was erg leuk een soort Hammetje uit Hooglanderveen maar dan nog veel vreemde, zodra ik fotos kan plaatsen zie wel hoe vreemd.
Nog 7 etappes te gaan naar de Middellandse Zee en gaan er morgen net als de overige dagen weer tegenaan er wachten ons nog pittige heuvels.

Tot de volgende keer

Van Harte met jullie verjaardag Fred, Jelle, en Lonneke we nemen er een borrel op vanavond.

Reacties op bovenstaand reisverslag
theo en piet
4 augustus 2009
eind goed ,al goed ,gelukkig en fijn dat je toch nog foto's kan maken ,en nu nog een klein stukje ,en zet hem op he .en joke me petje af dat je zo ver komt
dick van den boom
5 augustus 2009
Cees je had zeker weer een gele rakker teveel op en dan weet je niet waar je je spullen neergooit. Gelukkig heb je hem weer en geen paniek er zijn er nog voldoende in de winkel. Nog een stukkie en dan ..... succes
Gerard en Janja
5 augustus 2009
Sjonge jonge wat een avontuur weer. Die reparatieset, ach die gebruik je toch bijna niet. Maar het fototoestel? Gelukkig dat jullie ook in het zoeken zulke doorzetters zijn. Nog veel geluk in deze laatste fietsweek. Doe maar rustig aan en blijf lekker fietsen en genieten van het landschap en elkaar.
Jasper
5 augustus 2009
Hoi pap en mam, ben weer veilig terug.. leuk dat mijke nog kwam.. veel plezier en blijf de verhalen maar schrijven, leuk om te lezen... liefs
jan en anneke
5 augustus 2009
achteraf schrijven dat alles weer goed is gekomen,lijkt mij heel leuk om te doen. we voelden met jullie mee hoor.Joke heeft vast een Maya trouble popje in haar pocket meegenomen.
Jullie laatste etappes in aantocht lijkt me een mooi vooruitzicht nog even en je hebt zeezicht.
Joke blijven smeren die douchegordijnen.
Ma enTeus
Vandaag dus nog 13 dagen
lekker aan het aftellen.
Jullie doen het heel goed ondanks wat kleine tegenslagen nog even de hakken aanhalen en daarna genieten van jullie sukses lekker aan zee wij leven mee!!!
Mijke
7 augustus 2009
Hoi papa en mama!

Was echt leuk om jullie zo te zien in frankrijk op jullie fietsen! =) En vol met verhalen over de reis =) Succes nog met de laatste klim vandaag! Geniet er nog van en tot gauw!

Liefs

Wel nog leuke foto's gemaakt met de camera?! =)
Nico
7 augustus 2009
Kees kijk je uit dat je Joke niet vergeet of kwijt raakt!

Nog even volhouden.

Gr,