Op weg naar Basel - Reisverslag uit Dillingen, Luxemburg van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Op weg naar Basel - Reisverslag uit Dillingen, Luxemburg van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Op weg naar Basel

Door: Kees en Joke

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

27 Juli 2019 | Luxemburg, Dillingen

24 juli Hoogland naar Maastricht en met de fiets naar Sippenaeken 230 km
Vandaag op weg naar Kreta ons eerste doel is Basel zie kaart.
Meteen na Maastricht kwamen de eerste klimmetjes. Uiteindelijk kwamen we aan in Sippenaeken(België) een camping met zwembad en dat is lekker na een hele warme dag.Die avond lekker gegeten op de golfbaan Mergelhof, naast de camping.

25 juli Sippenaeken naar Imgenbroich(Monchau) 50 km.
Deze dag bestond uit vele felle klimmetjes richting het dak van de Hoge Vennen/Eifel. We gingen van 150 m naar 600 m. Dit betekent dat je vandaag bijna alleen omhoog ging, zelfs voor de fiets een pittige dag. De laatste 20 km via de Vennbahn een oude trein verbinding tussen Aken en Luxemburg,hier reden vroeger de kolentreinen over. Gemiddeld 3% dus lichte klim
De man van de Imbiss(Braadwurst) gaf ons de tip over een camping, die er volgens het boek niet was. Vandaag was het fietsen in 40 plus , bloedheet dus.

26 juli Imgenbroich naar Dasburg 92 km
Het beste ontbijt is toch bij een echte bakker, lekker koffie met vers brood.
Dit bleek een goede basis te zijn voor deze dag.Via een hele mooie afdaling op zoek naar de Vennbahn die snel was gevonden.
70 km licht naar beneden dat is pas lekker fietsen. Aan het einde van de Vennbahn fietsten we achter een koppel aan, maar na 4 km kwamen we erachter dat we verkeerd waren.Dus maar omgekeerd en toch maar die pittige klim van 8 km, hoogte meters 250.
Helaas geen campings in de buurt dus via de hoogvlakte, wat met 43 graden behoorlijk moeilijk bleek. Ook de batterij van E-bike raakte op. Op de afdaling waar we snelheden bereikte van 45 plus kwamen we aan op de camping in Dasburg aan de Our. Nog 1 km op de batterij, maar gelukkig waren we er. Het bier smaakte heerlijk na zo'n lange dag.

27 juli Dasburg naar Dillingen 48 km
Deze dag maar snel vergeten, bijna de hele dag verkeerd gefietst, dan moesten we fietsen aan de linker kant van de Our en wij reden aan de andere kant. Dan weer verkeerd in Duitsland of weer verkeerd in Luxemburg. Zelfs de koffie in Vianden bracht daar geen verandering aan. Na 48 km namen we het besluit om een camping op te zoeken en dat bleek net op tijd, want het begon te regenen. Dus eerst maar schuilen bij het washok en daar onze lunch gegeten. Nu in afwachting van het grote feest wat vanavond losbarst op onze camping.

• 27 Juli 2019 - 17:18

Nienke:

Goede reis!!!

• 27 Juli 2019 - 17:18

Theo:

Een hele mooie en goede reis toegewenst

• 27 Juli 2019 - 17:19

Jasper De Ruiter:

Wat een mooi verhaal, ik ben echt diep geroerd

• 27 Juli 2019 - 17:30

Jan En Anneke :

Kees en Joke.
    Heerlijk om jullie de komende maanden te volgen.
    Leest ook zo lekker vanaf de bank.
    Bewonder jullie enthousiasme om deze gevarieerde tocht aan te gaan.
    Succes met het klimmen en dalen en laat de weergoden jullie bijstaan.

• 27 Juli 2019 - 17:46

Anneke Onclin :

Lieve Kees en joke.. wat weer een prachtige uitdaging van deze reis .. ik hoop dat jullie veel mogen zien genieten van dit prachtig avontuur en leuk dat we een beetje met jullie mogen reizen op jullie trip. Hoop dat het allemaal goed verloopt en geen tegenslagen zijn . Rij en doe voorzichtig en we lezen de voortzetting van jullie trip wel.. enjoy en
    Enjoy en succes, liefs Anneke

• 27 Juli 2019 - 18:13

Gerard En Marian:

Fijn te lezen dat jullie weer onderweg zijn. We wensen jullie een mooie reis. Zien uit naar meer nieuws van jullie tour de force.

• 27 Juli 2019 - 18:26

Nico:

Een goede reis gewenst

• 27 Juli 2019 - 18:30

Marijke :

Lieve Kees en Joke , zo leuk om jullie reisverslag te lezen en met jullie mee te genieten op de bank Al zo gelachen om het fout fietsen, van jullie , maar zo geweldig stoer dat jullie dit doen.

• 27 Juli 2019 - 18:30

Marijke :

• 27 Juli 2019 - 18:34

George:

Hey toppertjes,

Wat een mooie verhalen en wat een kilometers!
    Een en al respect.

Fijne tijd en lekker genieten.

Gr. George en Marjon

• 27 Juli 2019 - 18:34

Janja En Gerard:

Wat een mooi verhaal. Helemaal niets voor jullie om zo dichtbij al zo fout te rijden.
    Ook een vreemd gevoel om dit nu eens van de andere zijde mee te maken.
    Blijf de komende weken wel de goede kant opgaan. Veel plezier

• 27 Juli 2019 - 18:43

Mijke:

Hoi lieve mam en pap!

Leuk dat jullie weer een blog bijhouden, zodat we jullie fietstocht een beetje kunnen volgen :-) Goeie reis, rij voorzichtig en geniet vooral van de reis en van elkaar :-) Veel liefs

• 28 Juli 2019 - 05:05

Jan:

Heeeeeeeeeeeeel veel fietskilometers plezier, gr Jan & 10

• 28 Juli 2019 - 05:14

Jac:

Top

• 28 Juli 2019 - 05:19

Jac:

Oeps, de rest van mijn tekst is niet verzonden. Een nieuwe poging.

..... met een heerlijk koel biertje in de hand, volg ik jullie belevenissen met grote bewondering. Fijne voortzetting van de trip toegewenst.

• 28 Juli 2019 - 05:36

Delia:

Het was wel een heeeeel warm begin van jullie fietstocht. Hopelijk blijven jullie mooi weer houden maar iets minder warm. Heel veel plezier en lekker genieten van jullie vrijheid. Liefs ons

• 28 Juli 2019 - 07:01

Ron:

Joke en Kees, dat gaat de goede richting op !!! Heel veel succes en plezier ! Bon courage !! Mooie baan op de Mergelhof niet ? Gr Lida en Ron

• 28 Juli 2019 - 08:13

Paul DeKleuver:

Met plezier heb ik je verslag gelezen. Wat een mooi reisverhaal. Volgens mij rijden jullie wel het dubbels aantal kilometers met al die omwegen. Toch ook weer een voordeel van de E-bike. We kijken uit naar het vervolg.
    Groeten Paul en Ina

• 28 Juli 2019 - 08:46

Maria:

Hallo kanjers
    Samen z'n onderneming doen, en wat ik begrijp zonder al teveel ruzie na een aantal verkeerde richtingen, dat is echte liefde ,
    Veel plezier samen
    Wacht op jullie

• 28 Juli 2019 - 09:52

Hans En Nel:

Nou je durft met die hitte, maar Kees vertel eens wat je hebt uitgespookt tussen 24 juni en 25 juli????
    Aan de verhalen is te merken dat jullie er weer fijn van genieten, dat is mooi om te lezen. Goede reis verder en we zullen de verhalen met plezier lezen.

• 28 Juli 2019 - 13:39

Leo En Thea:

Hallo Joke en Kees,

jullie hebben al veel reacties van allerlei aard gehad, dat moet jullie deugd doen en extra kracht geven om uiteindelijk op Kreta aan te komen. Zo te lezen gaat dat prima lukken, want de eerste "hindernissen" zijn al overwonnen en die liegen er niet om. Maar ga ook heerlijk genieten van het vele dat jullie gaan tegenkomen onderweg. We volgen jullie! Groetjes uit het warme Hoogland.

• 28 Juli 2019 - 14:22

Tonny En Gerlof:

Hallo broer en vriendin.
    Leuk om jullie weer te volgen gedurende deze reis.
    Altijd weer een nieuw avontuur op iedere dag.
    Geniet van alles en van elkaar.

• 28 Juli 2019 - 15:42

Rien En Fia:

Leuke schrijfstijl Kees. Wat een reis!
    Soms denk ik, superleuk, soms oh wat zwaar en heel soms denk ik ; zou ik ook wel xtje willen zoiets?!?!?
    Heel veel plezier en doe voorzichtig!
    Groey

• 29 Juli 2019 - 09:44

Kristel:

Met voor- en wat tegenspoed komen jullie er wel!
    Geniet van dit grote avontuur!

• 29 Juli 2019 - 10:30

Karin:

Joke en ik verdwalen nog naar onze moeders hihi. Maart heerlijk om te lezen . Goede reis en tot horens maar weer.

• 29 Juli 2019 - 18:36

Adriaan De Ridder:

Niet te veel verdwalen anders word de reis wel erg lang veel plezier samen

• 29 Juli 2019 - 19:43

Fenna En Peter:

Wat heerlijk jullie verhalen te lezen liggend op onze
    luie stoelen aan het meer van Annecy.
    Geniet jullie er maar van.
    Dat.doen.wij.ook!!.
    Op naar het.volgende reisverslag!
    Goede reis en tot.horens.

• 04 Augustus 2019 - 09:49

Dineke En Piet:

Dag Joke en Kees.
    Gaat goed zo te lezen. En een ommetje moet kunnen, toch?
    Doe voorzichtig en veel plezier.