Yeh we zijn in Griekenland - Reisverslag uit Carassai, Italië van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Yeh we zijn in Griekenland - Reisverslag uit Carassai, Italië van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Yeh we zijn in Griekenland

Door: Joke en Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

12 September 2019 | Italië, Carassai

2 september tot 10 september 120 km
Afgelopen week hebben we genoten van het huis van Fred en Marja in Carassai in de Marche in Italië. Lekker niets doen is wel lastig als je al 35 dagen onder weg bent.
Maar ja ook niets doen went weer. Het huis is prachtig inclusief het zwembad. Lastig is wel het boodschappen doen. Het huis ligt in de vallei en je moet telkens 200 hoogtemeters maken om de inkopen te doen. Maar alles went zeker als je een ebike onder je kont hebt. De zee ligt op 17 km en dat hebben we twee keer gedaan. De weg naar de zee loopt iets af en ja hoor en terug iets op, maar dat went ook snel. Op de terug weg zijn we nog wijn wezen kopen bij een biologische boer, die uit Nederland komt. Domodimonti heet de wijngaard. Ook nog wat klussen gedaan zoals het gras maaien, ramen lappen en de tassen gereed maken voor de terugreis. Fred en Marja nemen die mee terug in het vliegtuig. Dat waarderen wij bijzonder, want met alles op de fiets was dat een hele uitdaging geworden. Het verblijf is twee dagen langer ivm de telefoon van Kees die uiteindelijk toch is aan gekomen. Eerlijk gezegd komt de heimwee ook om de hoek. Steeds vaker zien we kinderen op het strand die heel erg lijken op onze kinderen en kleinkinderen ... En de filmpjes vaker terugkijken doen we ook! En het wekelijkse pannenkoeken eten met mijn moeder mis ik ook! Kees vindt het net zo lastig zegt hij maar hij is sterk zegt hij!!!!Het is goed om weer de tassen te pakken en te gaan fietsen. Vandaag gaan we met de boot van Ancona naar Igoumitsna en vervolgen onze reis richting Kreta met ongeveer 25 kilo minder bagage en dat hoeft niet te wennen.

11 en 12 september Carassai naar Praga Griekenland.
Gisteren vanuit Carassai vertrokken om over te varen naar Griekenland.
Met de trein langs de kust naar Ancona. De fiets mocht gratis mee. Om twaalf uur waren we bij de boot waar we de fiets nog moesten aanmelden, maar die mocht ook gratis mee op de boot. Na een leuk gesprek op een terras met een Hollandse chauffeur die eigenlijk alleen naar Griekenland rijdt,gingen we de boot op.Niemand had een idee waar de fietsen mochten staan. Uiteindelijk kregen ze een hoekje waar Kees de fietsen goed vast zette voor het omvallen omdat ze vlakbij de auto's stonden. De reis duurde 20 uur en dat is best lang. We hebben de zonsondergang bekeken en gelukkig hadden we een hut om te douchen en te slapen.Oh jee waar stonden de fietsen ook alweer! Er is geen vaste plek voor . Verschillende chauffeurs hielpen zoeken en 1 ervan zei dat we in zijn wagen mee mochten rijden???? Hoezo taalproblemen. Om acht uur was het dan zover en stonden we met de fietsen klaar om in Griekenland te gaan fietsen.
Lekker rustig de oude kustweg op en weer neer. Door een heel ander landschap dan dat we gewend waren, rommelig en dor en lekker warm. Door leuke dorpen aan de zee kwamen we uiteindelijk in Parga. Lekker zwemmen in de zee, Griekse salade met wijn en Mythos(Griekse jetser). Wat wens je nog meer en weer op weg zijn met de fiets is toch heerlijk.We hadden het erover dat als je gefietst hebt en voldaan aankomt dat het dan dubbel genieten is! Hier ook echt geboft met plekje. Midden in het dorpje, vlakbij zee en een terras waar je zoveel ziet zodat je geen blz leest in je boek.

• 12 September 2019 - 18:09

Rik:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Ben benieuwd naar jullie aankomende verhalen over het fietsen in Griekenland.

• 12 September 2019 - 18:16

Gerard En Marian :

Fijn dat jullie het zo naar het zin hadden in het huis. Nu lekker uitgerust door Griekenland. Probeer wat van het door Nederland uitgeleend geld mee terug te krijgen. Blijf gezond en geniet. Tot het volgend verslag. We kijken er alweer naar uit.

• 12 September 2019 - 19:01

Janja En Gerard:

Aankomen in het land van je bestemming is prachtig. Ja je mag nog wel even 1000 km fietsen, maar na zo'n rustweek kriebelt het fietsersbloed toch weer, zo schrijven jullie. Een beetje heimwee mag best Joke, maar het mooie is dat je dan blijkbaar je kleinkinderen overal ziet. Mooi toch! Gelukkig schrijven jullie dat het rustig is onderweg, want fietspaden zijn er natuurlijk niet. Geniet van het goede Griekse leven en hou ons regelmatig op de hoogte.

• 12 September 2019 - 19:15

Jac. Lammers:

Hartelijke groet vanaf Mallorca - niks fietsen - niks tentje opzetten - niks zelf de was doen ....
    ;-)
    Gewoon een weekje relaXen - alsof je dat als pensionado niet al genoeg doet ....
    Succes met het vervolg van de tocht.

• 12 September 2019 - 21:43

Fenna En Peter:

Zo jullie zijn in Griekenland, dat hebben.jullie toch maar
    gefietst! Lees ik dat nou goed nog 1000 km fietsen
    pff, best nog een heel eind.
    De verhalen vinden we erg.leuk om te lezen.
    Ja een beetje heimwee dat is normaal hoor, Fenna
    heeft het al als ze dr kinderen op het vliegveld af zet
    vanuit Annecy!!
    Komt goed Joke.
    Nog even doorbijten.
    Gr. tot horens

• 13 September 2019 - 08:41

Rob En Karin:

Fijn dat alles zo goed gaat. En wat een leuke verhalen. Tenniscompetitie weer begonnen, De meiden hebben 4-0 gewonnen. Wij net terug uit Krakau. Heel mooi en indrukwekkende trip. Filmpje van Joke voor de kleuters heeft Lisanne wel 3 keer bekekenen op het digi bord te leuk, Veel plezier nog.

• 13 September 2019 - 12:31

Paul De Kleuver:

Mooi en avontuurlijk verslag. Jullie maken meer mee dan ik in ons mooie Hoogland.
    Al heb je een e-bike je moet toch maar mooi al die kilometers fietsen. Maar het gaat jullie goed af.
    Geniet van het mooie Griekenland en ik ben weer benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Veel plezier nog.( maar dat zal denk ik wel lukken)

• 13 September 2019 - 17:15

Jan & 10eke:

heeeeeeeeeeeeeeeeeee RUITERtje
    veel fietsplezier met jullie LAATSTE, Griekse kilometers

• 13 September 2019 - 18:19

Leny Paardekooper:

Joke en Kees, Fijn dat jullie op plaats van bestemming zijn aangekomen. Wat een fantatische mooie reis met verhalen!. Bedankt voor het leuke en soms echt wel spannende verslag. Goede terugreis en tot ziens in Hoogland

• 17 September 2019 - 08:35

Sanne:

Woww wat zijn mijn oom en tante toppers zeg!
    Ik blijf jullie volgen! Liefs Sanne