Opnieuw drie fantastische dagen - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Opnieuw drie fantastische dagen - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Opnieuw drie fantastische dagen

Door: Kees en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

08 Augustus 2017 | Nederland, Hoogland

Zondag 6 augustus 2017

Vandaag zijn we weer gestart met de jaarlijkse fietstocht.
We fietsen het zelfde als vorig jaar alleen proberen we nu verder te komen, zowel Gerard als Kees zijn blessure vrij.
We gaan richting Zeeland, Belgische kust, Franse kust, Luxemburg, de Moezel, Sauerland, via de Weser naar Bremen en daarna weer naar huis totaal 2400 km.
Samen met de familie ontbijten en omstreeks negen vertrokken voor etappe een.
Bij Nieuwegein moesten we even schuilen voor de regen(vorig jaar trouwens ook gestaan op dezelfde plek).
De route gaat langs de dijk van de Lek waar het behoorlijk druk was met motorrijders die consequent de borden verboden in te rijden negeren.
Onze vriend de wind waaide de verkeerde kant uit en dat betekende behoorlijk doortrappen.
Na 65 km vonden we het genoeg en stopten in Bergambacht op camping Nes.
Tent opzetten,douchen en daarna op zoek naar een cafe waar we de finale konden bekijken.
Waar we ook nog lekker hebben gegeten want op zondag kookt Kees niet.
Daarna lekker slapen en morgen weer verder.

Maandag 7augustus Bergambacht -Oude Tonge 66 km.
Om kwart over acht vertrokken we weer, voor een dag die achteraf verendag genoemd kon worden. Na een half uurtje onze eerste veer: van Lekkerkerk naar Nieuw-Lekkerland. Dat ging heel soepel met een gezellig praatje onderweg. Daarna een uitstapje (wel op de fiets) naar Kinderdijk. Even een paar foto's en voor we het wisten moesten we op de foto met een paar chinezen en nog een paar. Daarna met het veer van Kinderdijk over de Lek naar Krimpen aan de Lek. Aansluitend met het veer van Krimpen aan de Lek over de Lek en de Noord naar Slikkerveer. Helaas hield de veerman net pauze en mochten we een uur wachten. Tijd voor koffie bij de downies bibliotheek. Na het veer door Slikkerveer en Ridderkerk via Heerjansdam naar een oversteek over de Oude Maas naar Puttershoek. We kwamen daar aan om half twaalf en het veer zou om half een vertrekken. Weer een uur pauze. Tijd om de tent te drogen, te lunchen (gelukkig net gekocht) en wat te kletsen met de andere wachters. Het veer kwam aan in Puttershoek bij het voormalig café van Kees Verkerk in een mooi oud haventje. Daarna begon de lange tocht over een Zuid Hollands eiland, kaal en leeg en wind tegen. Daarna over het Haringvliet naar Goeree Overflakkee. In Oude Tonge vonden we het genoeg, vooral toen we zagen dat er een camping was. Vlug wat inkopen gedaan en de laatste kilometer afgelegd naar camping De Krammer. We konden zelf een plaats uitzoeken en kwamen naast een wat oudere vrouw alleen met een hond. Zij verwelkomde ons met de woorden: wat leuk een vader met zijn zoon! Toen kon de avond niet meer stuk. Zeker niet nadat Kees weer een heerlijk maal had getoverd.

Dinsdag 8 augustus Oude Tonge-Sluis 83 km.
Vandaag een win win situatie veel regen voorspeld maar ook wind uit het noord-oosten.
Dus na het ontbijt vol goede moed op pad richting Sluis met inderdaad wind in de rug. Snel de Philipsdam gefietst een van de eerste delta werken en voordat we het in gaten hadden lag de dam alweer achter ons.
In Zierikzee koffie gedronken, daarna de Zeelandbrug waar we met 30 km per uur snel aan de overkant kwamen.
Bij Kortgene het veer genomen naar het wel bekende Wolphaartsdijk waar de wind draaide naar het zuid-westen en het ook ging regenen niet hard maar je wordt wel nat. In Middelburg de lunch genoten bij de Hema.
Het was inmiddels wat harder gaan regenen dus even wachten, hierdoor mistten wij de boot in Vlissingen van 13:48 dus weer wachten.
Na het veer was de regen inmiddels bijna gestopt en door het gehucht Boerenhol en nog veel vreemde plaatsnamen kwamen we aan in Sluis, waar de zon scheen en we de tent konden opzetten. Geen zin om te koken dus op weg naar het centrum van Sluis waar we terecht kwamen in de laatste avondmarkt van het seizoen. Lekker spareribs gegeten en zijn nu de site aan het bijwerken en inmiddels regent het pijpenstelen. Morgen op weg naar België.

• 08 Augustus 2017 - 22:14

Marjolijn:

De kop is er af!! Ben wel benieuwd. Wie zag die vrouw als de vader aan? :) Veel succes mannen. Liefs uit Veenendaal.

• 08 Augustus 2017 - 22:28

Leo:

Best Kees en Gerard,

Wat geweldig dat er een tweede poging wordt ondernomen door jullie, echte doordouwers dus, maar dat wisten we al via de prachtige tochten van de laatste jaren. Zo te lezen wordt het weer een tocht vol verrassingen en leuke momenten. We zullen jullie weer volgen en genieten op afstand mee!!

toi toi toi,

• 09 Augustus 2017 - 06:57

Maria:

Kalimera stoere mannen, wens jullie een mooie tocht toe, ga alles weer lezen veel plezier

• 09 Augustus 2017 - 07:31

Ralph:

Geniet ervan en lees de verhalen mee, gr uit doorn

• 09 Augustus 2017 - 08:44

Jac:

Héé mannen, Leuk, dat jullie mij weer betrekken in jullie fiets-wederwaardigheden. Altijd een genot om te lezen. En vooral: 'chapeau' Want ik kan wel vinden, dat ik een redelijk goede conditie heb ...., ik doe het jullie niet na. Hopelijk blijven de weergoden jullie gunstiger gezind, dan momenteel. Goede vaart.

• 09 Augustus 2017 - 09:42

Henk En Delia:

Veel plezier en succes. Geniet ervan!

• 09 Augustus 2017 - 10:28

Luc Jansen:

Wat lees ik nu? Vader en zoon weer op pad?! Net als Marjolijn vraag ik mij af wie voor de vader werd aangezien. Aan de andere kant: meester - leerling, vader - zoon, die rollen passen ieder van ons, zo af en toe. Leuke tocht, rondje Luxemburg! Doet mij een beetje denken aan een fietstocht die ik als 18-jarige maakte van Sittard naar Luxemburg en via Trier, Koblenz en Köln weer terug. Ongetwijfeld met een veel mindere fiets dan jullie nu hebben. Daar staat een respectabele leeftijd van jullie tegenover. Leuk deze traditie van jullie! Heel veel plezier en zet 'm op!

• 09 Augustus 2017 - 10:42

Tonny En Gerlof:

Hoi mannen. Met goede moed weer aan een monster tocht begonnen. Respect man.
    Heel veel plezier gewenst en veel zonnige dagen. We zullen jullie weer volgen.

• 09 Augustus 2017 - 10:55

Marius En Rina:

Hoi Gerard en Kees,
    Mooi om weer te beginnen. Succes en we volgen jullie. Daarna toch maar weer eens een echte ontmoeting. Veel plezier en veilige kilometers!

• 09 Augustus 2017 - 12:05

Gerry:

Super dat jullie weer zijn gestart! Wens jullie een prachtige tocht met veel wind mee. Fijn dat we weer mogen meeleven met jullie belevenissen. Pas op voor de paaltjes onderweg!

• 09 Augustus 2017 - 17:28

Gerard En Marian Van Eeden:

Heel veel fietsplezier toegewenst. Vanuit Grossarl (Salzburgerland) zullen we jullie verslagen weer met veel plezier volgen. Groetjes!

• 10 Augustus 2017 - 11:20

Paul De Kleuver:

Wat een mooi en vrolijk verslag. Toch leuk zo vader en zoon samen op stap.Veel succes verder en hou het droog. Groet Aul

• 10 Augustus 2017 - 11:35

Mik:

Mooi verslag. Boeiend.

• 10 Augustus 2017 - 20:03

Theo De Ruiter:

weer leuk om te lezen jullie verhalen ,kees was zeker de zoon en gerard de vader haha

• 16 Augustus 2017 - 16:57

Daphne:

Lieve opa Gerard en opa Kees,

Succes mannen ga er tegenaan !!! En ben benieuwd naar jullie avonturen en zal ze geboeid lezen.
    kus kus kus