We are back again - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu We are back again - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

We are back again

Door: Kees en Joke

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

21 Juni 2024 | Nederland, Vlieland

17 juni Hoogland naar Hoorn 95 km

Vandaag een leuke tocht bij mooi weer. Vanmorgen bij Gijs koffie gedronken. De bedoeling was langs de dijk richting Volendam te fietsen. Maar door dijkverzwaring moesten we via de polder door Waterland fietsen. Ook een heel mooie route. Geluncht in Volendam, wat een drukte daar op de dijk, waar eigenlijk niets te beleven valt. Na Oosthuizen konden we het laatste stukje naar Hoorn langs de dijk fietsen. Na een biertje bij J.P.Coen door naar Zwaag voor een warmshowers adres bij Hanneke. Ze was niet thuis, maar Kees wist waar de sleutel lag. Na het douchen nog even naar Hoorn voor het avondeten. Toch 102 km gefietst. Alles goed, ook het weer.

18 juni Hoorn naar de Koog(Texel)

Vandaag door West Friesland gefietst. Niet bijzonder mooi, wel redelijk rustig. Precies om 12.30 bij de boot die meteen vertrok. In Den Helder nog een korte nostalgische tour van Kees gehad nav zijn marine verleden. Op Texel naar De Koog gefietst en inmiddels staan we op de camping vlak aan zee. We blijven hier 2 nachten. Nu eerst een biertje...

19 juni Zuidelijk deel Texel

Vandaag fietsen we kris kras over het zuidelijk deel van het eiland. De route ging via Den Burg naar Oude Schild waar we de lunch kochten en opaten aan de Waddenzee. Vlak voor Oude Schild een bezoek aan de brouwerij van Texel schumkopje, uiteraard met een proeverij. Daarna richting Den Hoorn om te kijken of het huis er nog stond waar de familie de Ruiter vaak verbleef. Helaas geen herkenning alleen de witte kerk stond er nog. Als laatste een bezoek aan Eco Mare. De route ging door de duinen die regelmatig afgesloten waren ivm de vele regen van de afgelopen tijd.

20 juni De Koog naar Vlieland

Vandaag meer over het midden en noorden van het eiland.

Via Oosterend gingen we op weg naar het vliegveld van

Texel om het parachute springen te zien. Na de middag via de Slufter, waar we uitleg kregen van iemand van staatsbosbeheer om daarna door te rijden naar Cocksdorp om daar de boot te nemen.

Om 17.15 uur nemen we de boot naar Vlieland.

21 juni Vlieland naar Terschelling.

Na de enerverende rit gisteravond en de aankomst bij het Posthuis, fietsten we door naar de camping. Kees had online geboekt en betaald, dus we konden rechtstreeks op zoek naar de standplaats. Tent opzetten, douchen en eten. Helaas bleek de keuken van het camping restaurant gesloten, maar we konden wel frites en wat snacks bestellen. Daarna voetbal kijken en slapen. Vanmorgen op de fiets over het hele eiland, van Oost weer naar West en weer naar Oost. Nu op het oostelijke eind aan een eiland biertje. Om 17.40 vertrekt de boot naar Terschelling, waar Kees bij een vriend(in) van de fiets geboekt heeft.

• 21 Juni 2024 - 15:41

Anneke Vermeulen:

Leuk dat jullie weer samen op de pad zijn , in elk geval veel fietspaden op de prachtige eilanden.

We gaan het volgen en doen ook vast weer veel tips op, met jullie interessante berichtgevingen.

Veel plezier samen.

Groet Jan[e-38] Anneke

• 21 Juni 2024 - 16:27

Marian Van Eeden :

Heel veel fietsplezier toegewenst en hopelijk blijft het weer redelijk droog. Genoten van jullie reisverslag. Groetjes van Gerard en Marian van Eeden.

• 21 Juni 2024 - 16:44

Anneke Onclin :

Weer gezellig onderweg en genieten van de mooie eilanden lees ik.. het weer gaat nu wat beter meewerken dus , vl fietsplezier en enjoy van al het moois wat jullie tegenkomen . Have fun , gr anneke

• 21 Juni 2024 - 17:29

Henk En Anja:

Veel plezier op jullie eilanden tocht. Leuk om de reisverslagen weer te lezen en de foto’s te zien. Geniet ervan.

• 21 Juni 2024 - 17:37

Joke De Ruiter:

Lieve mannen wat zijn jullie weer heerlijk onderweg met z'n tweetjes.En ook hier in mooi Nederland maken jullie er weer een mooie reis van. En best stoer dat jullie in die kleine tentjes slapen. Slaapt heerlijk begreep ik want Gerard moest Kees wakker maken om 9 uur omdat hij zin in koffie had en dat lag in het tentje van Kees. Liefs Joke en nog lekker genieten[e-1f970]

• 21 Juni 2024 - 18:55

Angelique :

Wat gezellig weer een fiets reisje [e-1f600] geniet van het mooie Nederland liefs [e-1f970]

• 21 Juni 2024 - 19:31

Delia:

Lijkt me een leuke fietstocht. Leuk om jullie weer te volgen. Veel plezier!!

• 21 Juni 2024 - 19:43

Henk Vermeulen :

Dit lijkt me een pracht reis. De Nederlandse eilanden tour. Jullie lijken het goed gepland te hebben qua weer. En wij genieten graag mee door jullie te volgen. Geniet ervan !!!

• 22 Juni 2024 - 11:28

Abe& Anita:

Fijne reis weer samen, we blijven jullie volgen en genieten mee

• 22 Juni 2024 - 15:24

Mijke:

Gezellig hoor om weer samen op pad te gaan! En volgens mij ook een hele leuke route:) veel plezier en een goede reis weer!!

Lieds

• 22 Juni 2024 - 15:40

Maria De Ruiter:

Super leuk de eilanden, ben er gek op

wat een schattige tentjes en mooie volle bier glazen

veel plezier samen

• 23 Juni 2024 - 20:28

Nico:

Goed van jullie hoor zo blijven in giede conditie.

Wij gaan met de auto hoor behave Vlieland door moet je met fiets.

Janny en ik gaan naar Ameland begin juli.

TOP hoor

• 24 Juni 2024 - 13:32

Adrie En Yvonne:

Heel veel plezier. Vooral op Ameland.