traningsweek 1 - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu traningsweek 1 - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

traningsweek 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

15 Juli 2008 | Nederland, Hoogland

Maandag 7 juni eerste trainingsdag zijn we begonnen met een rondje Nijkerk, Ermelo, Putten en Hoevelaken in totaal 70 kilometer.
Eerste helft van de tocht wind in de rug en met een cruise snelheid van 26 kilometer bij strand Horst aangekomen en koffie gedronken bij de Mac Donald’s.
Daarna zijn we door het bos(Veluwe) richting Putten gefietst en vanaf Driedorp tot aan Hoogland wind en regen tegen gehad.Onderweg nog stilgestaan bij het feit dat wij op 5 september de bruiloft van Lisanne en Martin missen.

Dinsdag 8 juni rondje Birkhoven, Soestduinen, Den Dolder, Lage Vuursche, Baarn in totaal 50 kilometer.
Tot aan kasteel Groeneveld ging de route voornamelijk door het bos. Daardoor hadden we wat minder last van de weersomstandigheden. Toch werden we in de omgeving van Lage Vuursche verrast door een plotseling over het fietspad vallende boom. Net op tijd konden we stoppen. Toevallig werd dit hachelijke moment vastgelegd door een ook al toevallig aanwezige boskabouter met kamera in de aanslag.
In kasteel Groeneveld energie getankt met koffie, thee, appeltaart en reepjes brownie.
Hoewel de appeltaart minder lekker was dan die van de dag ervoor ging hij er als koek (oh neen als appeltaart) in. Buiten gekomen bleek het opeens serieus te regenen, dus jackjes aan. Na paleis Soestdijk hield die regen weer op. Via Soest en de nieuwe fietsbrug over de Eem reden we terug naar Hoogland.

Donderdag 10 juni rondje Leusderhei, Piramide, Driebergen, Maarn, Overberg, Amerongen, Valleikanaalroute, Amersfoort, Hoogland.
Dit is onze eerste bergetappe geweest, achtereen volgens de Amersfoortse berg met een hoogte van 28 meter bestormt via Bwlaan en Daan Fockemalaan om daar weer af te dalen richting Oud Leusden. Na 5 kilometer kwam de volgende kuitenbijter alweer in zicht. Bij Aard Janssen richting de piramide geklommen(32 meter hoog) om daar boven te eindigen met een hartslag van 165 per minuut. Daarna in een grote afdaling richting Driebergen gefietst en weer eens de koffie, thee en appeltaart getest.( De appeltaart op de verjaardag van Joke was het lekkerst, deze was gemaakt door Oma). Daarna weer de volgende klim richting het zandgat van Maarn, deze kuitenbijter van wel 34 meter was een op warmertje voor het grote doel van deze dag de Amerongse Berg.
Via de Kaapse bossen en Maarsbergen bereikten we ons hoogte punt van die dag de verschrikkelijke Amerongse berg, die achteraf het makkelijkste was. Deze berg was ongeveer 50 meter hoog in de afdaling bereikte Kees de hoogste snelheid van die dag nl 50,6 kilometer, Gerard klokte 47 kilometer. Via de prachtige Valleikanaalroute en een lekker kop koffie, thee, uitsmijter en een broodje kolder in de polder terug gefietst naar Hoogland in totaal die dag 70 kilometer gefietst.

Onze training is te volgen via Google Maps onder de link.

• 15 Juli 2008 - 13:03

Daphne:

Goed hoor, ik ben erg trots op jullie. Heerlijk al die appeltaart, zouden ze in Duitsland ook goede appeltaart hebben? Veel fietsplezier nog!

Kus Daf

• 22 Juli 2008 - 10:47

Erwin (Mansolutions):

Wat een professionele voorbereiding! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Kees, zou zo'n Cisco router ook voor jullie de weg kunnen uitstippelen?
    Veel succes met de stijd tegen de elementen!

• 30 Juli 2008 - 11:28

Martin En Lisanne:

Leuke foto. Heel veel succes!!!

• 30 Juli 2008 - 17:46

Evelyn:

handig zo'n kabouter die foto's neemt!!!