Kees en Gerard in rome op dag 33 - Reisverslag uit Rome, Italië van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Kees en Gerard in rome op dag 33 - Reisverslag uit Rome, Italië van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Kees en Gerard in rome op dag 33

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

27 September 2008 | Italië, Rome

Donderdag 25 september Fiano Romana - Rome en Vaticaanstad, 61 km. en in totaal 2224 km.
Na een stevig ontbijt van onze chef kok Kees (brood, met eieren, ham en kaas)begon deze dag met een korte afdaling, Daarna was het veel klimmen. Steeds weer 5 - 8%. Aangekomen in Morlupo bleek wel de routebeschrijving te kloppen maar de aangegeven km's niet. Dat zorgde voor wat verwarring maar we bleven toch op de goede route.Naar Sacrofano mochten we flink afdalen (even dachten we dat we dat tot Rome zouden kunnen doen), maar helaas was het daarna toch weer klimmen.
Het landschap op deze route was niet zo mooi als dat van de afgelopen dagen. Bij het begin van Prima Porto vinden we eindelijk een tent die openb is. Hier drinken we koffie en een broodje rookworst (ja, ook hier hebben ze rookworst).Daarna komen we door druk verkeer en een door Afrikanen bezet kruispunt heen aan op de camping Tiber.Onze gereserveerde caravan ruilen we voor een met keuken en twee badkamers. We laden onze bagage af en gaan op weg naar Rome. In het begin wat lastig langs een soort snelweg en ook nog een stuk tegen het verkeer in.Maar toch nog vlot vinden we het fietspad langs de Tiber en daarna is het een makkie. Als het fietspad ophoudt vervolgen we over een fietsstrook links van de weg. Steeds maar rechtdoor, ook door een voetgangersgebied waar ook de tram en auto's rijden.Het laatste stukje lopen we met de fiets en zo het St. Pietersplein op. Een heerlijk glorieus gevoel nu we ons einddoel bereikt hebben.Bijna knuffelen we elkaar.Een Pool is zo vriendelijk om van ons een foto te maken. Na nog wat rondgelopen te hebben fietsen we daarna weer terug naar de camping.Natuurlijk hebben we op dit stuk wind tegen, dus we fietsen lekker rustig. Toch zijn we blij als we de camping bereiken en lekker kunnen douchen en onze bedden kunnen opmaken. Dan toch weer onze gebruikelijke hoeveelheid Jetses en dan begint het wachten. Om 19.00 uur arriveren onze vrouwen en vallen uit de bus zo in onze armen. Een emotioneel moment voor ons alle vier. We zijn vol bewondering voor onze vrouwen dat ze de moeilijke route vliegveld-camping (bus, metro, trein en weer een bus)zo vlot en zonder zich te vergissen hebben afgelegd.In de bar drinken we gezellig een paar drankjes en de verhalen vliegen over de tafel.Daarna eten we voor het eerst sinds drieendertig dagen weer samen.
En toen naar bed....en het bleef die nacht nog lang onrustig op camping Tiber.

Vrijdag 26 september
Vandaag met de vrouwen richting Rome gegaan en een eerste verkenning gedaan. We hebben het St Pietersplein en het Colosseum bezocht en verder wat rond gelopen in Rome, daarna weer terug naar de camping en de vrouwen getrakteerd op wat wij de aflopen weken s'avonds vaak aten en zij vonden het heerlijk. Daarna nog een biertje en wijntje en weer slapen!!!!!!!!!!

Zaterdag 27 september
Vandaag hebben we een sightseeingtour door Rome gemaakt met een hop on hop off bus, totaal duurde de tocht 3 uur. We besloten daarna de Trevifontein, het Panthenon en een het Campi Fiori nog aan te doen .
Op het laaste plein hebben we getoast op de goede afloop en zijn op dit moment bezig de laatste voorbereidingen te doen
Dit was het einde van onze verhaal over de fietstocht naar Rome van Gerard en Kees.

• 27 September 2008 - 18:46

Gert Cramer:

Proficiat met het gezond bereiken van Rome.
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen.

Bedankt.

Goede thuisreis

• 27 September 2008 - 20:01

Mijke:

Heb het al eerder gezegd maar echt suuuuuuuuuuuuper goed gedaan!!!!!!!!! En mama en janja ook knap gedaan hoor, die vliegreis was vast ook heel zwaar =p maar er komt vast geen verhaal over het terugzien van de kinderen enzo zeker... pffff =p goeie reis terug!!

• 27 September 2008 - 21:29

Machteld:

Gefeliciteerd mannen!! Super gedaan en bedankt voor jullie gezellige reisverslagen. Dat wij ook mochten meegenieten was top. En Janja en Joke genieten nu weer natuurlijk. Stoer van jullie! Groetjes Henri,Sigrid en Machteld

• 27 September 2008 - 21:56

Renske:

Gefeliciteerd!!! En gelukkig zijn de koppels weer samen :)

Tot Zondag,

• 27 September 2008 - 22:02

De Dijkjes:

Héj bikers,

Helemaal goed zo! Hier kunnen jullie geen spijt van krijgen! Wij drinken er een borrel op, PROOST! Overigens, zijn jullie nou bij de Paus langs geweest?

• 28 September 2008 - 06:28

Ella:

Lieve schatebouten heerlijk heb echt genoten
    van jullie verhalen!
    Glimlach tranen echt top
    De enegeltjes van Joke hebben echt geholpen .
    Heb jullie zien weg gaan
    thuis zie jullie straks op schiphol.
    beso

Marjolein bel me even of Dafne0646139962
    beso

• 28 September 2008 - 08:21

Anja, Jelle, En Kids:

Heerlijk, we hebben genoten van jullie verhalen en zullen ze zeker gaan missen. En inderdaad; het gaat erom hoeveel leven je aan je jaren toevoegt!! Kanjers tot gauw

• 28 September 2008 - 08:36

Marjolijn:

Ben echt super trots op jullie!!!! Jullie hebben het gewoon gedaan, met de fiets naar Rome, wow!!! Dat moet wel een heel bijzonder gevoel geven, over een paar uurtjes kunnen jullie dat ons vertellen!! Ook weer fijn dat jullie heelhuids terug zijn hoor! Tot zometeen, dikke kus Mar

• 28 September 2008 - 08:38

Ap:

Geweldig gedaan mannen!
    Mooie verhalen en plaatjes van soms herkenbare plekjes.
    Ik heb er van genoten.

• 28 September 2008 - 20:25

Erik Schepers:

en maak dan nog een diepe buiging, ik had dit nog niet in 33 jaar gered.

Goede thuiskomst en geniet van het hollandse bier.

• 28 September 2008 - 22:27

Ronald M:

Sttttt

Waarlijk ik ben er stil van....

stt

stt

sttt

compli's !!

• 29 September 2008 - 07:53

Nienke:

Wat een avontuur zeg!Goed gedaan hoor!
    Tot snel!!
    Groetjes Nienke

• 29 September 2008 - 08:29

HenkR:

Hoi Kees,

Een fantastische prestatie man !!!

Nu weer terug fietsen ?

Groeten
    Henk

• 29 September 2008 - 09:33

Dick Van Den Boom:

Proficiat en petje af, ik doe het niet na. En nu heerlijk verder vutten. Groeten dick

• 04 Oktober 2008 - 18:02

Evelyn Renia:

Wat een prestatie, jullie zijn weer thuis! Ik heb erg kunnen genieten van jullie mooie verhalen, dankjewel!!