Gerard en Kees op weg naar rome dag 1 t/m 5 - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Gerard en Kees op weg naar rome dag 1 t/m 5 - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Gerard en Kees op weg naar rome dag 1 t/m 5

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

28 Augustus 2008 | Duitsland, Koblenz

Vertrek op zondag 24 augustus vanuit Hoogland was ontzettend leuk en wij bedanken dan ook diegenen die ons zijn komen uitzwaaien.De beschermengelen van Joke hangen aan onze stuurtassen en hebben tot nu ons nog beschermd tegen fietspech en ander onheil.
Dag 1 Hoogland Groesbeek
Bij Woudenberg eerste korte break want oma en teus stonden daar met een heerlijke cracker, water kregen we extra van Jan en Anneke.Via een oversteek over de Rijn kwamen we bij de Waal uit. Deze werd geruime tijd door ons gevolgd, via de zeer fraaie ooipolder kwamen we uit bij Groesbeek, daar zetten we onze tentjes op die wel heel erg klein bleken. de avondmaaltijd bestond uit kip met brood en beerenburg.
Via de telefoon van Kees gezocht wat de tekst artifi.... op het tshirt betekent en we blijven dromen.
Dag 2 Groesbeek naar Kessel.
Om 6 uur waren we uit onze kleine tent en dronken we koffie en thee bij de schuur/wasruimte bij de boer.
We besloten maar dat dit onze laatste nacht was in deze tenten.
De tassen van Gerard bleken niet goed bevestigd en vielen dan ook regelmatig van zijn fiets. Via duitsland kwamen we bij Gennep daarna door het nationaal park De Maasduinen . De maas gingen we met de voetpont over en de veerman vertelde tussentijds nog een mooi verhaal en moesten het gastenboek invullen, omdat wij gingen fietsen naar Rome.
In Arcen hebben we aan de Maas geluncht en zagen we Opa terwater gaan.In Venlo hebben we via Jasper een campingwinkel gevonden waar we twee prachtige tenten kochten die we even later opzetten bij een camping aan de Maas in Kessel. Boodschappen gedaan en aan de maas twee koude jetzes gedronken. Het avondmaal bracht ons ditmaal spagetti met kaas, cola Jagermeister en een toetje.
Dag 3 Kessel naar Echtz.
Paniek Gerard was zijn fietssleutel ongeveer een uurtje kwijt. Na overal gezocht te hebben, tot in het dorp en de plaatselijke kroeg toe, belde Gerard naar het thuisfront. Janja moest de reservesleutel maar brengen. Net op tijd vond Gerard de sleutel terug in het zijvakje van de stuurtas. Daarin gedaan om zeker te weten dat hij niet verloren werd. Eindelijk konden we om 9,40 uur vertrekken. Via Roermond naar Vlodrop aan de duitse grens. Daar nog vlug koffie met Limburgse vlaai gegeten, voordat we Nederland zouden verlaten.
De route liep helemaal langs de Rur. Daar loopt de Ruruferradweg. Heel mooi, maar af en toe wel een slecht wegdek. Gelukkig bleek toen, dat ook de fietstas van Kees niet goed bevestigd was. Met een klap viel hij van de fiets af. Vandaag hebben we veel km's gereden, ruim 95, met af en toe veel wind tegen. De aankomst op de mooi gelegen camping aan de Echtzer Badesee kwam dan ook op een goed moment. Daar stonden de twee volgende jetzes alweer klaar. 's-avonds hebben we lekker in het campingrestaurant gegeten en ook wat gedronken.
Dag 4 van Echtz naar Remagen.
Om 7 uur opgestaan, om 8.45 uur vertrokken. De bedoeling was om in 2 etappes naar Koblenz te rijden, zodat we wat rustig aan konden doen ( 2 keer 65 km).De route ging vooral door landbouwgebied over kleine landbouwweggetjes langs de uitlopers van de Eiffel.Na het langs de weg genoten ontbijt stonden we opeens voor een heuse klim van 9%!!. Gelukkig niet al te lang zodat we toch wel wat hijgend goed boven kwamen.Daarna volgde een mooi golvend landschap met weinig verkeer op de weg. Bij Villiprot dronken we thee in een biergarten. Omdat we ons zo goed voelden besloten we maar om door te fietsen naar Remagen en daar twee nachten te blijven. De volgende dag zouden we dan naar Koblenz gaan. Na Villiprot een lekkere afdaling gevolgd door een stevige klim. Nadat Kees langs de weg aardbeien geplukt had, die we lekker opaten, volgde spoedig de afdaling naar de Rijn. Lekker zoefden we naar beneden met een snelheid van 54 km per uur door de bochten. Opeens was daar de Rijn. Een prachtig gezicht, waar Kees ook zijn collega's via de videotelefoon van kon laten meegenieten. Na 4 km bereikten we de camping.
Dag 5 rustdag in Koblenz.
Vanmorgen zijn we met de trein naar Koblenz gegaan. Nu zitten we in het internetcafe te typen.
Helaas kunnen we nog niet de foto's laten zien, omdat Gerard het kabeltje in de tent heeft laten liggen.
Dat houden jullie nog tegoed.
Met ons gaat het verder goed. Wel wat stijfjes en een enkel klein pijntje maar dat drukt de pret niet.
Vanuit Koblenz, wat we nu gaan verkennen ( we zijn al vele keren door het rode licht gelopen) de hartelijke groeten van Kees en Gerard.

• 28 Augustus 2008 - 10:55

Jan En Henny:

Hoi Kees en Gerard, wij staan sinds zaterdag 23-8 op een camping in De Lutte en konden jullie dus niet uitzwaaien. Gister hebben we wel aan jullie gedacht, omdat er een fietser in een klein tentje bij ons op de camping overnachtte. Wij wensen jullie een fijne tocht en kijken uit naar het volgende reisverslag. Groetjes van Jan en Henny.

• 28 Augustus 2008 - 11:06

Ingrid Hummel:

Hallo Gerard,
    Onder het mom van alles-dat-onbekend-is-zal-wel-spam-zijn stond ik op het punt om je bericht regelrecht naar de prullenbak te verwijzen (waarschijnlijk ook met eerdere berichten gebeurd). Door 'toeval' toch de mail geopend...

Wat leuk om iets van je te lezen! En wat een leuk initiatief!
    Ben benieuwd naar het vervolg.

Veel plezier tijdens de rest van de trip!

Groet,
    Ingrid

• 28 Augustus 2008 - 11:20

Daphne:

Hallo lieve sportievelingen! Zo te horen hebben jullie al heel wat meegemaakt..dat belooft nog wat voor de verdere reis. Ik vind het helemaal super wat jullie doen..veel plezier nog verder. Ben al benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Kus Daphne

• 28 Augustus 2008 - 11:38

Ronald Maaskant:

WAUW rakkers,
    Wat leuk te lezen en met een leuke pen be- en geschreven. Zo in gedachte zie ik dan jullie koppen er bij zoals ze er uit zagen bij het vertrek....
    Heerlijk.. EN misschien werkt het wel aanstekelijk bij sommige lezers....
    Een grotere tent.. Hahaha en de huidige dan gebruiken voor de bagage zeker hihi of voor bezoek...(sttt..)

Eventuele pijntjes vooral goed desinfecteren met Berenburger en eventueel vind je nog wel iemand met zachte handjes. Als dat niet helpt dan denk je er in ieder geval niet aan....
    Ga door, volhouden en weet dat ik bij de computer uitkijk naar verdere verhalen van jullie...
    Groetjes ook van de rest uit Muiden

• 28 Augustus 2008 - 13:33

Nienke :

Zo jullie zijn al lekker op weg zeg! Dat gaat lekker vlot. Zet em op!
    Groetjes Nienke

• 28 Augustus 2008 - 14:01

Wichert:

Héééj bikers,

Gaaf hoor, al zo'n eind op weg. Lekker doortrappen en 's avonds de verloren calorieën aanvullen met...(?)
    Met 54 km/h de berg af??? Hoe hard er tegenop dan? Daar schrijven jullie niets over hè?
    Hou vol mannen!

groetjes van Marian en Wichert.

• 28 Augustus 2008 - 16:00

Nienke R:

Hallo Gerard en pa!

Jullie maken wel een hoop mee... en dat terwijl jullie vast dachten dat het een rustige 'vakantie' (zonder kids en vrouwen) zou worden!!! Haha. Heel veel succes met de vele kilomters die nog gaan komen. Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen/ gebeurtenissen.

Liefs Nienke

• 28 Augustus 2008 - 20:22

Ruud En Christa:

Wij zijn net terug uit duitsland en we hebben de binnenwegen gezien daar,we vinden het gewaagd hoor 54km naar beneden,wel de bril ophouden (vliegen),we drinken een koude op jullie.