Dag 14: 12 juni: Bad Gandersheim-Höxter 77 km - Reisverslag uit Bad Gandersheim, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 14: 12 juni: Bad Gandersheim-Höxter 77 km - Reisverslag uit Bad Gandersheim, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 14: 12 juni: Bad Gandersheim-Höxter 77 km

Door: Gerard en Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

12 Juni 2011 | Duitsland, Bad Gandersheim

Vandaag 1e Pinksterdag. Een blauwe lucht en (voor het eerst) een natte tent. Na het inpakken eerst de tent te drogen gezet. Kees haalde broodjes en kaas, zette koffie en rustig ontbeten we in de zon. Daarna de tent ingepakt en weg. Een klein stukje klimmen naar Bad Gandersheim, toen door de nog stille stad naar de route. Buiten de stad meteen weer een niet lange maar wel steile klim. Langs Kreiensen, een groot spoorwegknooppunt terwijl het een onaanzienlijk dorp is. We reden over goede asfaltweggetjes, soms ook langs een wat drukkere weg. Er kwamen wel steeds meer wolken en het werd wat frisser. Door Einbeck, een grotere stad, maar niets open om koffie te drinken. In Markoldendorf dronken we eindelijk koffie bij een pas geopende benzinepomp annex shop en aten een broodje. Voor de lunch kochten we vier kaasbroodjes en een XL beefie. Na Markoldendorf volgde er een lange maar niet heel steile klim van 11 km tot Wangelnstedt. In dit dorp lunchten we. Daarna nog een klim en we waren in Stadtoldendorf. Net als de andere dorpen bijna uitgestorven, Daarna volgde een lange afdaling langs en door een paar dorpen naar Holzminden, een stad aan de Weser. In het centrum was het druk. Een plein zat vol mensen, biertenten en worsttenten. We dronken wat op een terras en reden naar de Weser. Ook hier vele tentjes en veel mensen, heel gezellig. Over de brug en langs een propvolle camping (ook het parkeerterrein stond vol campers), over het fietspad langs de Weser richting Höxter. Veel fietsers op het fietspad en veel kano’s op het water. In Höxter over de brug en daar was de camping. Ook heel vol, maar er was ook een klein grasveld voor fietskampeerders, dat nog leeg was. Een biertje op het terras en daarna de tent opgezet. Het was inmiddels lekker weer, zodat de was gedaan werd (heel luxe in een wasmachine en daarna alles in de droger). Kees had inmiddels een plekje langs de Weser ontdekt. Het was daar heel gezellig met vele kano’s die langs voeren en andere kanoërs die aanlegden, de kano uit het water haalden en op de kant kampeerden en barbecueden.
In het begin van de avond trakteerde Kees op diner: een heel grote curry worst met extra veel patat en sla (mag dus weer). Lekker wijntje erbij en voor Kees een biertje. Echt lekker. Later nog een magnum, lekker opgelikt bij de tent.
Morgen wacht een lange tocht. Pas na 80 km komen er een paar campings.