regen, regen tot aan Regenburg - Reisverslag uit Bogen, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu regen, regen tot aan Regenburg - Reisverslag uit Bogen, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

regen, regen tot aan Regenburg

Door: Kees en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

13 September 2014 | Duitsland, Bogen

11 september Fall naar Passau
's-Morgens eerst op de fiets naar de supermarkt voor het ontbijt. Met koffie van de naastgelegen koffieshop lekker ontbeten. Om alweer een dam gefietst om weer op de DRW te komen. Lekker snel over het gladde asfalt naar Aschach, waar de grootste waterkrachtcentrale van Oostenrijk ligt. Langs camping Kaiserhof waarna een heel mooi stukje volgt. De Donau slingert zich hier om een graniet massief. Het nu smalle fietspad voert langs de Donau tussen de hoge vol met bossen begroeide hellingen door. We fietsen hier niet alleen tegen de stroom van de Donau op, maar ook tegen een stroom van fiets(t)ers op die uit de richting Passau komen. Bij Schlögen met het pontje over naar de andere oever, waar we aan de andere kant van de berg langs fietsen. Even een stop voor koffie met Birnenstrudel ( voor Gerard, Kees mag alleen enkel hapje van zichzelf nemen). Vlak daarna passeren we de Duitse grens bij een bord welkom in Freistat Beieren. Even later langs de Jochensteinrots die uit het water oprijst. Hier zou Isa, de waternimf verblijven. We zien haar helaas niet. Dan opnieuw een waterkrachtcentrale en langs een drukke weg fietsen we naar Passau. Eerst nog langs de Fahrradklinik voor ketting olie voor de fiets van Kees. Daarna naar de camping bij de kanoclub aan de Ilz. Na het zetten van de tent en het douchen belt Gerard naar Wendel. (Vorig jaar ontmoet op vakantie in Oostenrijk). Hij haalt ons op en brengt ons naar zijn huis, waar Gerrie al op ons wacht. Helaas hebben zij geen bier in huis, maar wel wijn. Een eenvoudige pasta maaltijd, in de oven bereid, gaat erin als koek. We werken gelijk onze site bij en kunnen eindelijk weer whatsappen met de familie thuis. Later brengt Wendel ons weer terug naar Passau, waar we het bier tekort snel aanvullen.

12 sept Passau
Extra rustdag ivm regen. Het regent al vanaf twee uur 's-nachts aan een stuk door. We besluiten om niet weg te gaan en gaan Passau maar in, om camping gas te kopen en de boodschappen voor die dag. Voor de lunch worst met zuurkool en voor het diner schnitzel met aardappel salade, dikke plakken gebakken rode ui, rauwkost met tomaat, twee kleuren paprika, komkommer en ijsbergsla en gemengd vers fruit toe. 's-Avonds naar de stamkroeg om wat te internetten en een biertje te drinken. Morgen ook regen maar we gaan toch weg!!

13 sept Passau naar Bogen.
Het regenent niet bij het opstaan, dus we beginnen met het ontbijt, om goed op pad te gaan; helaas is ons brood die nacht opgegeten door ????? Snel naar Passau om de lunch te gebruiken, aan de kade waar de eerste bejaarden al inschepen om over de Donau te varen. Net buiten Passau begint het te regenen en dat duurt verder de gehele dag. Niet erg hard maar je wordt wel nat als je er vijf uur doorheen fietst. De Donau radweg in Duitsland verschilt veel van wat we gewend waren. Niet altijd langs de Donau, onverharde paden, heel licht glooiend en vaker een bundesstrasse langs het fietspad. Slechts een kopje koffie om tien uur, voor de rest was 60 km lang geen koffie, gasthuis te vinden. Na 85 km vonden we het welletjes en besloten in Bogen een pension te zoeken. Weer eens lekker en een gewoon bed. Pension Schreiber aan het stadsplein wordt het. Snel de tent drogen, want die is zeik nat van alle regen die er de afgelopen dagen is gevallen. Later nog een bezoek aan de Turk en de Italiaan en dan weer terug naar pension Schreiber. Morgen weer regen dus we zien wel wat ons morgen brengt. Ondanks de regen zijn we nog steeds goed gemutst en komen steeds dichter bij Nederland, plus minus 18 dagen nog te gaan.

• 13 September 2014 - 22:24

Marjolijn:

Het grote aftellen is begonnen!!

• 14 September 2014 - 08:03

Hanneke Maaskant:

Het gaat goed jongens! Wat zijn jullie toch sterk dat jullie dit kunnen.
    Veel succes met de verdere tocht, hopelijk met wat zon erbij.
    groetjes, hanneke

• 14 September 2014 - 08:19

Paul De Kleuver:

Beste Gerard en Kees.

Ik heb weer met veel plezier jullie verslag gelezen. Jullie zijn in ieder geval wel lekker schoon geregend.
    Ik hoop dat de rest van de reis verder droog gereden kan worden,
    Ik geniet ook van de foto,s die jullie bij het verslag voegen.
    Een prettige en mooie reis verder toegewenst en behouden aankomst.
    Veel en plezier met wijn en bier.
    Groetjes Paul.

• 14 September 2014 - 12:14

Hans En Nel:

Herken het stuk door Oostenrijk langs de Donau, dat hebben we zelf ook gefietst, mooi stukje, zo lezend beleef je je eigen vakantie weer een beetje. Jammer van al die nattigheid. Toch goed dat jullie volhouden, Kees haal je de zeventwintigste???

• 14 September 2014 - 12:16

Joke:

Hoi lieve mannen,
    Wel heel goed dat jullie goed gemutst blijven met die regen.. Maar eigenlijk ken ik jullie ook zo!
    18 dagen nog las ik net ,dan ben je op je verjaardag thuis Kees? Tenminste als er geen verplichte regenrustdagen bij komen. We wachten nog maar even af en lekker genieten voor jullie!

Liefs Joke

• 14 September 2014 - 12:25

Gerard Van Eeden:

Het verslag weergelezen met een glimlach om mijn mond. Leuk te lezen hoe het jullie vergaat. Laten we hopen op droog weer en dat jullie mogen genieten.
    Groetjes Gerard.

• 14 September 2014 - 14:25

Janja:

Hallo kanjers, wat ben ik trots op jullie en wat hauw ik zo veel van mijn man.
    Ik hoop echt van harte dat de rest van fiets tocht mooi zonnig en droog weer blijft.
    Nog hele fijne tijd samen en lekker genieten van allerlei mooie dingen.
    Groetjes en dikke kus.

• 16 September 2014 - 12:13

Theo Van Wegen:

Hé Gerard en Kees,

Weer leuke verslagen mogen lezen. Ook de foto's waren leuk en sommige zelfs opmerkelijk. Gerard met een rokje en vrouwenbenen en Kees poserend naast zijn tweelingbroer. Hoewel die broer wat groter was. Jullie missen niet veel: wijn, (geen) vrouwen en ook nog gezang. Nog veel goede kilometers en hou die fietsen heel. In Nederland schijnt de zon uitbundig de rest van de week. Ik hoop dat jullie ook goed weer zullen hebben.

Groeten Theo

• 16 September 2014 - 20:47

Leo:

Hoi Gerard en Kees,

Na regen komt altijd zonneschijn hebben ze mij geleerd, dus er blijft hoop, wel een mooie zinspeling op Regensburg. Tot aan Passau kon ik het goed volgen want Thea en ik hebben deze route ook gefietst, wie niet eigenlijk!!! Mauthausen was trouwens ook indrukwekkend, wel een lekkere klim naar de top.
    Jullie kennende (hoop ik althans) gaat het de komende dagen prima verder richting Hoogland.
    Laat je niet gek maken door het mooie weer hier, Duitsland kan er veelal ook wat van dus hoop doet leven.
    Op de verjaardag van Kees wel thuis zijn he, dan maar even twee tandjes erbij nietwaar.
    Zie uit naar de rest van de dagen en jullie verhalen. Leo