We hebben de dames verlaten in Valencia - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu We hebben de dames verlaten in Valencia - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

We hebben de dames verlaten in Valencia

Door: Kees en Gérard

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

19 Mei 2022 | Nederland, Hoogland

Op 15 mei zijn wij vertrokken met onze vrouwen naar Valencia. Op de eerste dag hebben we een fietstour gemaaktdoor de Turia een drooggelegde rivier midden in Valencia. Het was heerlijk om doorValencia te fietsen en allerlei bijzondere dingen te zien, die waren gebouwd in de drooggelegde rivierbedding. Nog twee heerlijke dagen gehad om de oude binnenstad op de fiets te verkennen. Op 17 mei om half vijfzijn wij de fietstocht richting Nederland begonnen. Vanaf Valencia richting Teruel een mooie fietstocht over een oud trein tracé.We zouden overnachten bij warmshowers op 35 kmvanaf Valencia maar deze gaf geen respons op onze mail. Dus op zoeknaar een camping die helaas gesloten bleek volgens de receptioniste.Na vele pogingenom toch de camping op te komen,konden we een bungalow krijgen, maar zonder water, zie foto. Gelukkig wel stroom om de accu's op te laden. Maar dit hadden wij nog niet eerder meegemaaktop onze fietsreizen. Ik zou zeggen morgen weer nieuwe kansen op het oude spoortracee.

18 mei 2022,Estivella - Albentosa 87,5 km.

Gelukkig bleek er achter onze hut naast een werkplaats een wc en fonteintje te zijn, zodat we toch koffie konden zetten bij het ontbijt van een paar sultana's.

Het eerst volgende dorp was 20 minuten fietsen. Bij de supermarkt broodjes en beleg en 2 flessen water gekocht. Daarna vonden we snel het begin van de Via Verde des Ojos Negros. Het bleek een heerlijk pad te zijn aangelegd op een oude spoorbaan. Door de prachtige natuur met om ons heen de bergen, sinaasappels- en olijfbomen plantages. Geen geluid te horen behalve het knerpen van onze banden over het grind en het zingen van de vogels. De eerste 70 km ging het langzaam omhoog van 100m naar 985m. Door vele donkere en soms lange pikdonkere tunnels en manouvrerend om de vele gaten en obstakels, zoals ijzeren paaltjes van 20 cm hoog.

Af en toe een paar fietsers en soms even door een dorpje, waar we koffie en een boccadillo ( om 11 uur) of wat fris (om 14 uur) konden kopen. De laatste km's liep het pad vrijwel vlak of iets naar beneden met de wind in de rug. Verder was het een mooie zeer zonnige dag met 27 graden.

Om 15.30 uur kwamen we bij ons hotel aan, waar we na een biertje heerlijk konden douchen.

19 mei Albentosa naar Cedrillas 50 km

Gisterenavond onder het genot van lekkereentrecotes besloten wijde tocht van 85 km te fietsen in 50 km.

Om dat te realiseren moesten we wel dwars door de bergen en klimmen van 900m naar 1400m. Na het ontbijt van bocadillo met ham en kaas vertrokken we om kwart voor negen richting debergen, de temperatuur was 12 graden.

Eerstestuk nog over de oude spoorlijn en al pratend reden we al snel verkeerd. Opstreetview vonden we al dat er weinig verkeer was en dat bleek ook tijdens het fietsen. Onderweg nauwelijks verkeer alleen in deleuke dorpjes reed er af en toe een auto ons voorbij, verder geen fietser gezien. Het landbouwgebied veranderde langzaam in bossen en gestaag gingen we omhoog. Waar er een café was hebben we ook lekker een kopje koffie gedronken. Om halfeen kwamen we aan in ons hotel in Cedrillas.Lekker rustig aan gedaan en al lopend het dorp verkend, in 5 minuten waren we klaar.

We zitten weer op de juiste route richting Barcelona.

• 19 Mei 2022 - 18:49

Maria:

Maria zo mannen de reis is weer begonnen, mooie verhalen

• 19 Mei 2022 - 18:52

Giel:

Geniet van jullie reis!

• 19 Mei 2022 - 19:23

Adriaanderidder:

Leuk man veel avontuur ik wacht op het volgende bericht

• 19 Mei 2022 - 19:51

Anneke.onclin@gmail.com :

Hoi kees, ook toevallig zat ook met beide dochters in valencia.. prachtige stad met al het moois wat we hebben mogen zien, fietsend en gewandeld. Jullie veel succes op de terugreis 1

• 19 Mei 2022 - 20:50

Paul De Kleuver:

Weer een heerlijk verslag om te lezen . Wij genieten van jullie belevenissen.
    Geniet ervan en wij koken uit naar het vervolg verslag.

• 19 Mei 2022 - 20:57

Ronald Maaskant:

Muiden geniet ook weer

graag een Selfie van jullie twee op de fiets

• 20 Mei 2022 - 09:38

Hans Witvoet:

Hoi amigoos,

Weer fijn aan het trappen in de Spaanse natuur.
    Mooi weer toegewenst en vooral veel enthousiaste Spanjaarden, die hun verhaal kunnen doen.
    Maak er weer een mooie trip van en laat ons lekker mee genieten d.m.v. jullie verslagen.

• 20 Mei 2022 - 12:22

Leo:

Hallo mannen,
    Weer fijn om jullie verslag te lezen, lijkt mij een mooie tocht die jullie ondernemen, ga er van genieten en blijf vooral schrijven!

Groet,
    Leo

• 20 Mei 2022 - 13:55

Gerard En Marian Van Eeden:

Lekker weer fietsen en ditmaal in Spanje. Geniet er volop van en de hartelijke groeten uit Epen in Limburg van Gerard en Marian.

• 20 Mei 2022 - 13:58

Angelique:

Super leuk om jullie verhalen te lezen

• 20 Mei 2022 - 20:48

Theo En Ton:

Weer erg leuk om jullie belevenissen te lezen . Veel fietsplezier

• 22 Mei 2022 - 18:13

Anneke :

Kees en Gerard
    een mooie terug reis met de fiets toegewenst.
    Met gedoseerde zonneschijn en geen zadelpijn.
    we gaan jullie volgen

• 24 Mei 2022 - 08:34

Yvonne Boelens:

Gerard en Kees, leuk om jullie weer te volgen op jullie mooie fietsreis. geniet ervan