WE ZIJN WEER THUIS - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu WE ZIJN WEER THUIS - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

WE ZIJN WEER THUIS

Door: Kees en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

20 Juni 2022 | Nederland, Hoogland

16 juni Wiltz naar St. Vith 77 km

Vandaag beginnen we aan de Vennbahn een voormalige spoorlijn tussen Troisvierges en Aken in totaal 125 km.

Maar eerst 40km klimmen en dalen. Op en neer tussen500en 600 meter hoogte. De koffie is schaars ,maar als we inTroisvierges zijn, zien we aan de overkant van het spoor een restaurant. Lekker koffie met een taartje en voor Kees een stuk watermeloen. Nog twee stukken watermeloen voor onderweg, wantde dorpen liggen vaak in het dal. Na 65 km pitstop voor het wisselen van de accu's. Blijkbaar waren de eerste klimmetjes toch zwaarder dan we dachten.

Toen we in St Vith kwamenhebben we eerst Belgische frieten met frikadel gegeten bij Sankt Frites, daarna op weg naar ons warmshowers adres, een heerlijk plekje gevondenin de tuin van Stien en Bram.In de avond de verjaardag van Mijke en Nicolas gevierd, weer met patat en schnitsel, want de meeste restaurants waren dicht of veel te duur.

17 juni St. Vith - Heerlen 121 km( zonder pitstop voor accu) Na een ontbijt met gebakken eieren van de rondlopende kippen, vertrekken we richting Vennbahn, die we na 3 km bereiken. In het begin loopt de Bahn nog langzaamomhoog, maar daarna begint, zoals Kees het zegt, het grote afdalen. Na ruim drie en een half uur fietsen ( exclusief de koffie pauzes) bereiken we Aken. Daar lunchen we op de Bahnhofplatz.Vervolgens fietsen we via een mooie rustige route naar Heerlen. We kunnen er op de camping net bij, want het is erg druk ivm Pinkpop. En daardoor zijn de prijzen extra hoog, waardoor dit de duurste camping van de vakantie is. Gelukkig kregen we wel nog twee gratis drankjes. De Vennbahn kunnen we aan iedereen aanbevelen. Het iseen prachtig route, waarmee je de Ardennen kunt omzeilen, zonder je teveel in te spannen.

18 juni Heerlen - Arcen 78 km

Vanmorgen om 10 voor 6 opgestaan na een lawaaiige nacht. Om 7 uur vertrokken we, zodat we de grootste hitte voor zullen zijn. We fietsten lekker weg, meestal langs een latere drukke weg. In Roermond om 9 uur koffie gedronken met vlaai. Ongeveer 5 km vóór Venlo konden we langs de Maas fietsen. In Venlo op de markt bij het Duitstalige Stoepje krentenbollen en voor Kees een saucijzenbroodje gekocht. Daarna door naar Arcen, waar we bij de in Nederland wereld beroemde ijsmaker Clevers een heerlijke ijscoupe aten. Toen gebeld naar de door ons gewenste camping Tante Jet bij Blitterswijck. Die was echter helemaal vol.

Dus naar een kleinere (boeren) camping gebeld. Daar zou men een plekje vrijhouden voor ons. Om 12.05 kwamen we daar, na 78 km gefietst te hebben. We kregen een mooie plek toegewezen.

19 juni Arcen Nijmegenen uiteindelijk Hoogland.

Vol goedemoed vertrokken we richting Arnhem ons doel voor vandaag . Om negen uur viel de eerste regenen elf uur zaten we in Gennep aan de koffie en viel er flink wat regen.

We vonden het zonde om de 33 erg mooie dagen te vergeten, als we vandaag in de regen gingenrijden. Dus we besloten om vanaf Nijmegen naar Ede de treinte nemen om daarna de laatste 37 km te fietsen naar huis te fietsen.

Totaal 90 km gefietst de 35 km overige gingen per trein. Joke stond ons op ons te wachten met een troostend biertje.

WEZIJNWEER THUIS.

Weetjesover onze reis

Totaal, 2700 km in 5 weken.(35 dagen)

Landen aangedaan Spanje, Frankrijk,Luxemburg, BelgiëDuitsland en Nederland.

5x warmshowers, 6 x hotel en 23 dagen gekampeerd.

Alleen maar mooi weer tussende 18 en 33 graden.

Hoogste berg 1800 meter, langste afdaling 45 km. Hoogste snelheid 59 km.

4 gasflessen gebruikt.20 keer gekookt.

Helaas één regendag op de laatste dag vanons fietsen.

• 20 Juni 2022 - 20:41

Liesbeth:

Goed gedaan hoor!! Fijn dat jullie er weer zijn.

• 20 Juni 2022 - 21:48

Anneke Onclin :

Weer een geslaagd project en mooie herinneringen voor in de boeken. Gelukkig weer veilig thuis nu maar lkkr bijkomen en vooral nagenieten ! Was weer een mooi verslag met een prachtig avontuur, gr anneke

• 20 Juni 2022 - 22:38

Anneke En Jan:

Kees en Gerard
    Het zit er weer op...de fiets vakantie en jullie knappe prestatie.
    leuk de opsomming die jullie aan het eind toevoegen.
    nu even afkicken en voor Kees uitkijken naar de fiets vakantie met Joke.
    veel voorpret alvast.

• 20 Juni 2022 - 23:31

Erij:

Tjonge, wat een geweldige reis! Hoe gaan jullie je spierpijn bijhouden nu? We horen graag die enerverende verhalen die jullie in de fietstassen hebben opgeslagen. PETJE AF. En verheug je maar op de dubbele afstand volgend jaar. Want voor minder gaan jullie niet.

• 21 Juni 2022 - 13:46

Hans Witvoet:

Fijn om weer thuis te zijn. Zo te horen hebben jullie weer lekker genoten van de trip. En nu de volgende plannen.....toch!!!

• 21 Juni 2022 - 16:11

Leo:

Hoi Kees en Gerard, goed om weer veilig thuis te zijn in ons mooi e Hoogland en omgeving. Elke keer weer genoten van jullie dagelijkse belevingen, nu even uitrusten en dan"………?
    Geniet van de zomer en wellicht tot volgend jaar.
    Groeten,Leo

• 21 Juni 2022 - 18:53

Angelique :

Wat een mooi avontuur en ik heb genoten van de leuke reisverslagen, zo kon ik heerlijk mee genieten. Welkom thuis en geniet lekker na van deze reis
    Liefs angelique