Gerard en Kees op weg naar Rome dag 10 t/m 13 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Gerard en Kees op weg naar Rome dag 10 t/m 13 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Gerard en Kees op weg naar Rome dag 10 t/m 13

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

05 September 2008 | Duitsland, Berlijn

Allereerst Lisanne en Martin van harte gefeliciteerd met deze voor jullie en ons speciale dag t.g.v. jullie huwelijk. Jammer dat we er niet bij zijn, maar we hebben vandaag al veel over jullie gesproken.
Al jullie reacties lezen we met heel veel plezier; het sterkt ons enorm om door te gaan op deze weg. Zolang we niet richting huis gaan komen we steeds verder weg.
Dinsdag 2 september 2008: Pforzheim - Tubingen 73 km.
Gisteravond kwamen we uit de stad (na een fantastisch wijnfeest meegemaakt te hebben, lekkere muziek en vele drank- en eettentjes waar we uiteraard nog genoten hebben) op een toch nog christelijk tijdstip. Voor de deur van de jeugdherberg de toegangscode opgezocht en gevonden: C0508. Helaas de deur ging niet open. Na nog een aantal keren dit geprobeerd te hebben wilde Kees de ruiten al inslaan. Gelukkig kwam hij op het idee om te bellen naar de jeugdherberg in Heidelberg. Helaas geen gehoor. Toen maar gebeld naar Karlsruhe, en jawel er werd opgenomen. Ze zouden proberen ons te helpen. Na 5 minuten opeens een stem uit de luidspreker bij de poort: of we de code vergeten waren? Nee, maar de code werkt niet. Vervolgens werd op afstand de deur voor ons geopend en na drie kwartier stonden we binnen.
Na een rustige nacht net zo rustig ontbeten, samen met Arie. Kees had Arie onmiddellijk herkend van Heidelberg. Arie is op de fiets op weg naar zijn gezin in Bergamo.Na teruggereden te zijn naar de Wurm reden we het eerste deel langs dit riviertje. Via Weil der Stadt, waar we de lunch kochten bij de Plus en op de stoep nog even een bekertje jochurt gevingerd hebben op weg naar Aedlingen. Helaas, weer eens verdwaald. Na wat vragen een prachtige alternatieve route gevonden over een onverhard pad door het bos.Wel veel klimmetjes. Voorbij Hildrizhausen begon de tocht door het natuurpark Schoenbuch. Na een flinke klim was het verder alleen maar afdalen op onverharde wegen. Middenin dit park op een open plek lekker geluncht. Daarna snel weer door naar Bebenhausen en door naar Tubingen. Via een pad langs de Neckar bereikten we de camping. Die avond trakteerde Kees op diner ivm zijn zo eenzaam doorgebrachte trouwdag. Later op de avond zagen we nog een deel van de afscheidswedstrijd van Oliver Kahn. Kees zong Ollie Ollie alles ist vorbei terwijl de Duitsers op hem heen met tranen in de ogen zaten. We konden nog net onze tent veilig bereiken..
Woensdag 3 september 2ßß8 Tubingen Sigmaringen 74 km
Die dag was voor ons de eerste test om te kijken of we de juiste klimmersbenen hadden, want we gingen naar de Swabische Alpen op een hoogte van 800 meter. Na een rustige aanloop kwamen we plots voor die berg uit, eerst nog wat bejaarden in gehaald en toen omhoog, Gerard leek wel het olifantje uit Italie en Kees leek wel op Jean van Poppel. Na diverse pauzes op die berg, om te genieten van de fraaie uitzichten bereikten uiteindelijk de top. Vanaf daar ging de reis verder over de weer bijzondere duitse vergezichten en kozen een tijdje de asfaltweg te volgen om te recuperen(herstellen voor de niet ingewijden). In Gammertingen gingen we de juiste route volgen en kwamen langs een zeer mooie treinbaan daarvan hebben jullie de video nog te goed. Langszaam ging het ophoog en toen we weer eens verkeerd reden kwamen op een onverhard pad van wel 10 procent die we uiteraard in etappes namen. Doodmoe kwamen we aan in Sigmaringen waar we via een prachtige afdaling aan de Donau kwamen. Snel de tent opgezet want er werd regen verwacht die avond. Om de tijd te doden zijn we maar een warenhuis binnen gewandeld. Na een biertje boven de camping gingen we moe maar voldaan slapen.
Donderdag 4 september 2008: Sigmaringen - Langenargen (am Bodensee): 91 km.
Deze nacht regende het voortdurend. Toch sliepen we lekker en toen we opstonden was het droog, maar de tent en de rest van de omgeving drijfnat. Na alles ingepakt te hebben, hebben we in het warenhuis van gisteravond ontbeten. Daarna rustig langs de Donau gereden langs en door bos. Vlak voor Scheer verlieten we de Donau en de route waren we ook weer eens kwijt. Toch weer snel gevonden na wat omzwervingen. Het landschap golfde met af en toe flinke klimmetjes. Daarbij voelden we de vermoeidheid van gisteren in onze benen goed.Het weer werd steeds beter, de zon kwam door en het waaide flink. Kees stopte en zei: we pakken onze tent uit en laten hem eerst drogen. Even later hingen de tenten aan een verkeersbord uit te waaien. Net op tijd konden we alles weer inpakken, want toen begon het te regenen. Regen die de hele dag zou duren.Bij Rickertsreute geluncht met penne en goelash en een zwitserse salade.Daarna een lange afdaling door het Deggenhausertal. Eigenlijk zouden we bij Bitzenhofen overnachten, maar we besloten toch maar door te rijden tot de Bodensee. Helaas kregen we nog een paar flinke klimmetjes voor onze toch al zere kiezen. Ondanks de regen was er toch veel te genieten. We reden door appelgaarden en hopvelden. Overal werd geoogst, waardoor de wegen wel erg modderig waren. Vlak voor Eggenweiler opeens een flinke klap. Achter mij lag Kees op de grond met zijn hele hebben en houden verspreid om hem heen. Gelukkig stond hij snel op, maar greep pijnlijk naar zijn schouder." Het gaat wel" bromde Kees en stapte weer op.Voort ging het weer, maar voor allebei ging het moeizaam.Eindelijk kwamen we aan bij de Bodensee, bij het dorp Langenargen. Door de regen bood het een trooseloze aanblik. Bij de camping bleek dat ze ook bungalowtenten verhuurden. De beslissing was niet moeilijk.
's-Avonds heerlijk en uitgebreid gegeten: ondanks zijn pijnlijke schouder kookte Kees als nooit te voren.
Die avond hebben we ook nog alle vuile en natte kleding gewassen en gedroogd.
Vrijdag 5 september 2008 RUSTDAG AAN DE BODENSEE:
We vermelden ook nog dat we tot nu toe ongeveer 850 kilometer wind tegen hebben gehad.
Pech met Kees zijn schouder wat al weer beter gaat, verder de fiets van Gerard voorzien van een nieuwe spaak.
De rest van de dag niet veel gedaan, dan alleen wat rondhangen, bier drinken en een heerlijke uitgebreide barbeque en nu gaan we slapen.
Helaas nog steed geen fotos, video en ander beeldmateriaal. Morgen komen de alpen in beeld en deze gaan we uiteraard bedwingen op onze geheel eigenwijze. Tot de volgende keer Gerard en Kees

• 05 September 2008 - 20:14

Machteld:

jongens top wat jullie doen. En zo gezellig die reisverslagen. Wij zijn trots op jullie. de foto's en video('s) wachten wij rustig af. Natuurlijk beleven wij hier geen spannende zaken.

Succes en veel liefs

• 05 September 2008 - 20:37

Eveline:

Oh schatten,

Wat een heerlijk verhaal en het doet me weer aan vroeger denken toen ik net zo jeugdig was als jij nu...
    Geniet en denk af en toe nog even aan mijn toen, jouw nu.

Eveline

• 06 September 2008 - 02:11

Wim:

Mannen, in hun tweede jeugd, slapen nu eenmaal in herbergen....
    groet Wim

• 06 September 2008 - 08:27

Marjolijn:

Wat zijn jullie verhalen levensecht beschreven! Tijdens het lezen zie ik de film voor me, die twee fitte mannen fietsend door Duitsland. Geweldig!! Hier alles goed, maar mama mist je wel hoor pap!
    Dikke kus.

• 06 September 2008 - 09:02

Sacha:

Hoi Bikkels,
    Op de eerste plaats Cees gefeliciteerd met je trouwdag (en Joke natuurlijk ook)
    Jullie zijn echte BIKKELS met al jullie klimwerk, regenuren en een valpartij.
    Zet hem op!!! Wij doen het jullie niet na.
    Vallen jullie af door al het fietsen of komen jullie aan door al het bier en lekker eten? We zien het wel al jullie weer thuis zijn.

Groet
    Sacha

• 06 September 2008 - 10:54

De Dijkjes:

Nou stoer hoor,door regen,stijle hellingen en vallen en toch nog door gaan! Wij volgen jullie op de voet

• 06 September 2008 - 13:28

Marja:

Mooi hè dat fietsen door Duitsland er komen weer een hoop herinneringen boven.Ga zo door het wordt alleen maar mooier!
    Groeten Fred en Marja

• 06 September 2008 - 13:40

Joke:

hoi lieve gerard en kees
    Kees vertelde al hoe gezellig jullie het hebben en dat jullie al hele indringende gesprekken hebben gehad ...janja en ik waren stom verbaasd dus ze kunnen het toch wel nou wacht maar tot jullie weer thuis zijn.gisterenavond op de bruiloft misten we jullie wel hoor en toen zijn we maar samen geen schuifelen. we zijn trots op jullie en succes maar weer

• 06 September 2008 - 19:02

Mijke:

Hopelijk zijn alle pijnlijke voeten en schouders weer hersteld =) Ik ben vooral ook blij dat jullie je kleren wel wassen!! ;)

Liefs mijke

• 08 September 2008 - 07:27

Anneke:

Hoi mannen, heerlijk om jullie verhalen te lezen schiet regelmatig in de lach. heb er geen foto`s bij nodig, ga lekker verder met jullie motto niets moet alles mag! maar goed het fietsen moet. fijne tocht verder
    we blijven jullie volgen.

• 09 September 2008 - 08:42

Marianne:

Erg leuk om dit te lezen mannen,ga zo door.

• 09 September 2008 - 19:09

Sonja Ipenburg:

Hallo Gerard en Kees,

Jullie gaan lekker zeg. En hebben al een hoop meegemaakt. Wij hebben inderdaad afgelopen vrijdag de bruiloft van Lisanne en Martin gehad. Ze zagen er ongelooflijk mooi uit. Ik moest natuurlijk gelijk janken toen ik mijn nichtje daar aan de arm van haar vader zag staan. Zo prachtig zag ze eruit.
    Jullie hebben echt wat gemist hoor. Maar ja je kan nu eenmaal niet op twee plaatsen te gelijk zijn. Veel succes verder en we gaan jullie weer volgen.

Groetjes Adriaan en Sonja

• 11 September 2008 - 07:35

Daphne:

Super super super!! Jullie zien er al lekker gebruind uit en hoe zit het met de spierbundels??
    Veel plezier nog verder! KUS Daf

• 11 September 2008 - 15:01

Evelyn R:

Een bekertje yoghurt gevingerd? Bah, vieze kerels ook altijd!

En dan ook nog verkeerd rijden? haha...! Dat is jullie verdiende loon :-D :-D

Maarre.. wat sneu om te horen dat Kees is gevallen op de modderwegen. Dat is wel balen! En ook nog alle spullen her en der verspreid. Voorzichtig doen jongens! We willen jullie weer heel terughebben.
    Liefs, Evelyn