Kees en Gerard op weg naar rome: Dag 24 t/m 25 - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Kees en Gerard op weg naar rome: Dag 24 t/m 25 - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Kees en Gerard op weg naar rome: Dag 24 t/m 25

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

20 September 2008 | Italië, Città di Castello

Dinsdag 16 september Verona Montagnana 58 Km
Slapen in een jeugdherberg is niet altijd makkelijk, want we werden gewekt door onze buitenlander die zonodig moest ramadanen of zoiets.
Wij dus ook wakker om 6:00 uur en dus maar een blokje om want gerard kon nog slapen.
Gerard wakker gemaakt om 7:00 uur om toch maar te wassen en te ontbijten.
Om 8:30 uur weg richting Montagnana en we hadden geluk de bergen lagen nu achter ons.
Weer door rustige landbouw weggetjes gereden en buiten de appel, druiven kwamen nu ook de maisvelden inzicht. In Ronco All Adige hebben we koffie en paste genomen, daarna in Albaredo d Adige hebben wij de lunch gekocht en onderweg langs een riviertje deze genuttigd.
Daarna was het nog maar 10 km richting Montagnana. Helaas de jeugdherberg was nog dicht dus hebben we het stadje verkend met prachtige stadswallen(helaas niet de wallen van Amsterdam)
Lekker alvast wat jetses genomen en daarna richting de jeugdherberg.
Dit was een fantatisch jeugdhostel, we kregen de familiekamer toegewezen en onze fietsen konden op de gang staan. We mochten het Internet gebruiken om onze bungalow te boeken op de camping in Rome. Nog even wat eten, drinken en daarna maar weer naar bed. Het weer was die dag goed en zonnig.

Woensdag 17 september Montagnana Ferrara, 75 km.
Om 8,20 uur vertrokken we. Het was nog fris, dus eerst de jasjes aan. Na een half uurtje konden die lekker weer uit en onder een zonnige hemel fietsten we door het bekende boerenland. In Badia Polesine hadden we onze eerste koffiestop. Op het plein schuin tegenover de koffiebar was markt, dus was het een komen en gaan van vrouwen ( en ook wel mannen). Op deze markt werden zelfs allerlei landbouwmachines verkocht, die op een vrachtwagen getoond werden. Na een kwartiertje weer verder met deze vlakke etappe. In Lendinara fotografeerden we een van de langste kerktorens van Noord Italie. Na dit plaatsje werd de weg een strada verrotta ( met veel kunst en vliegwerk konden we de gaten vermijden) en op een gegeven moment was er zelfs een hek dwars over de weg gezet. Gelukkig vond Kees toch nog een gaatje en konden we onze laveertocht voortzetten. In Fratta Polisine onze tweede van die dag. Dit was een prachtig plaatsje. Er staan hier een flink aantal oude Venitiaanse villas. Recht tegenover ons koffiecafe stond de villa Badoer. Hierna kwamen we steeds dichter bij de Po. Vlak voor de Po kochten we onze lunchgerechten. Op een picknickplrek langs de Po genoten we van een heerlijke lunch. Daarna over een dijk met opnieuw zeer slecht wegdek en erg druk verkeer langs de Po verder.
Om twee uur kwamen we aan op de gemeentecamping van Ferrara. Die middag lekker de stad in voor onze jetses en het bezichtigen van die stad. Er staat daar o.a. Een heel groot kasteel en een prachtige Dom.
Die avond genoten we van een heerlijke creatie van onze chef kok. Lekker macaronie met gehakt, groente Macedoine, salade en dat alles weggespoeld met grappa en cola.

Helaas dit internetcafe gaat sluiten. We kunnen onze verhalen dus niet verder afmaken.
We wensen Renske heel veel sterkte en beterschap. We hopen dat je snel op knapt.
Gerard en Kees

• 20 September 2008 - 17:42

Martin:

Verbazingwekkend hoe snel het eigenlijk
    allemaal gaat.
    Wens jullie nog heel veel succes....
    Grtn

• 20 September 2008 - 18:07

Wichert:

Hééj bikers,

Wat een dolle avonturen, leuk om die te lezen en daar wat beelden bij te krijgen. Jullie moeten die Romeinen al kunnen ruiken.....het schiet al lekker op zo. Verwacht nog wel wat ups en downs maar dat kunnen jullie met al die ervaring nu wel aan. Hou vol en doe de Paus de groeten van me!
    Groetnis, Wichert

• 20 September 2008 - 20:53

De Verremeulens:

Nou mannen ver van huis en haard maar nog steeds in jullie sas,tja die beloningen elke dag weer pept alles op, nog een paar etappes tegaan naar jullie einddoel.succes en geniet samen van ROME
    Jan-Anneke-Nick-Ilse

• 20 September 2008 - 21:09

Theo En Piet :

nou jongens ,nog een stukje fietsen en dan zijn jullie in het mooie rome.zet hem nog op he .want de laatste loodjes zijn het zwaars zeggen ze altijd.en geniet nog van de mooie dingen om jullie heen

groetjes theo en piet

• 20 September 2008 - 22:42

Ruud En Christa:

We hopen dat de fietsen ook in de bergen heel blijven,en dat de benen van onze kanjers het ook houden naar zo veel kilometers,ook wij hebben veel bewondering voor jullie,en wat het WEER betreft ,na regen komt.......en dan een kouwerakker hou vol jonge honden ,en geniet van de natuur.

• 21 September 2008 - 09:19

Herre Renia:

Beste Kees en Gerard

Het is duidelijk dat Gerard voor zijn 61e verjaardag terug wil zijn het tempo is dusdanig hoog dat ik denk dat het een pease of cake is, of vergis ik mij daar in, hebben jullie de man met de hamer al gezien en hoe zit het met het graf van Hanibal, hij is ergens in een Po begraven heb ik gehoord
    Wat ordinair die Jetses, je drinkt toch amaretto aangelengd met rode wijn in een heel groot glas, het is toch feest zonder de vrouwen en er staan er genoeg langs de weg om een pleister te plakken.
    Nu het allemaal zo snel gaat kan je ook nog wel even naar Napels, tijd en km zat.

groetjes van Herre

• 21 September 2008 - 12:31

Ciel:

van ons een welgemeend tsjommejommejommejomme!

tot ziens!

ciel&anjo

• 21 September 2008 - 15:57

Hola Carino:

ben echt trots op jullie
    wat een top mannen!
    Zat op de tennis baan con tu mujer sms prachtig.
    un pocco te valta .
    beso

• 21 September 2008 - 17:49

Evelyn Renia:

Zo te horen gaat het nog steeds goed met jullie. Hoe gaat het met de voet? Is dat alweer beter?

Wat voor een temperatuur is het nu in Italie? 20 graden of zoiets??

• 21 September 2008 - 18:51

Leo:

Mannen het wordt steeds spannender nu jullie Rome gaan naderen. Benedictus is er speciaal vanuit Frankrijk voor teruggekomen om jullie te ontmoeten. Ik lees geen vermoeidheidsverschijnselen meer bij jullie, dus met de conditie zit het wel goed. Het dorpsfeest was weer als vanouds en men miste jullie enorm, dus volgend jaar weer present zijn natuurlijk.
    Hoe is het met het italiaans?? gaat dat al redelijk?
    Strada verrotta!!!
    Groetjes
    Leo

• 22 September 2008 - 07:56

Daphne:

Tjongejonge nog maar een paar dagen.. Ik heb wel zin om jullie weer te zien. Maar geniet nog maar van de laatste dagen! Geweldige verhalen!

Kus Daf

• 22 September 2008 - 08:21

Dick Van Den Boom:

Ik vind jullie wel kanjers dat je al zover bent gekomen. ik doe het jullie niet na. En nu maar afwachten of de Paus wel tijd heeft voor een kopje thee. Blijf jullie volgen en geeft wat kleur in ons kleurloze KPN bestaan met alle onzekerheden deze dagen. Nog heel veel goed en de laatste loodjes..... tot volgende bericht.