Rustdag in Koblenz nog vijf dagen te gaan - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Rustdag in Koblenz nog vijf dagen te gaan - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Rustdag in Koblenz nog vijf dagen te gaan

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

22 Juni 2023 | Duitsland, Koblenz

17 juni Charmes naar Corny sur Mosselle naar 104 km

Vanmorgen voor zevenen eruit. Brood gehaald op de camping en heerlijk ontbeten met beleg van de traiteur, gisteravond gekocht.

We reden of langs het kanaal van of langs de Moezel. Voor het grootste deel in de schaduw van de vele bomen. Om 11 uur waren we in Nancy. Eerst koffie en daarna een rondje over het Stanislas plein. Om 13 uur reden we Nancy weer uit. Vlak bij de camping inkopen gedaan bij de Lidl. Eerst moesten we een spoorweg over, maar de overweg was gesloten. Je kon op een knop drukken om te laten weten dat je de overweg wilde oversteken. Maar er kwam geen reactie. Toen zagen we een poortje waar we ook door konden. Dat deden we, maar toen begon de spoorwegwachter van 100 m afstand te schreeuwen. Er kwam een trein aan! Daarna gingen de overwegbomen toch open.

Om 16.15 uur arriveerden we op de camping bij Corny sur Moselle.

1i juni Corny sur Moselle naar Sierck les Bains 76 km

Ook vandaag (vaderdag) volgden we de Moezel. Tot Metz door een heel mooi gebied met veel meertjes en bossen. Mooi maar druk met fietsers. Even Metz in voor koffie en een blik op de kathedraal. Daarna weer door. Soms mooi slingerend door het landschap, dan weer kilometers lang rechtuit langs het kanaal. In Thionville lunchen we. Het is er druk, blijkbaar het eindpunt van een wandeling. Terug naar de Moezel zien we al gauw de pluimen van de kernenergie centrale van Cattenom. Daarna nog een half uurtje en we zijn bij de camping. Die gaat pas om drie uur weer open, maar een campinggast die terug komt opent de poort. Nu maar wachten op de receptioniste Laura, die was trouwens niet blij dat wij al binnen waren.

We zijn in Sierck les Bains en gaan in het kleine stadje uit eten omdat we al jaren niet koken op een zondag. Op camping nog een helft voetbal gekeken.

19 juni Sierck les bains (Fr) naar Riol in Duitsland 83,5 km.

Na het ontbijt van de campingbakker ( de baquette was droog en hard, de croissant goed zie foto Kees en de pain à raisin prima) gingen we weer vol goede moed het fietspad op. Na korte tijd rijden we Duitsland binnen en volgen geruime tijd de Moezel met aan onze kant Duitsland en aan de overkant Luxemburg. In plaats van tarwe en mais zien we nu de druivenvelden. In Trier donken we onze tweede kopje koffie en kochten campinggaz voor de komende tijd. Wij bezochten ook nog de altstadt en de beroemde porta negro.

Na Trier worden de bergen wat hoger. Om kwart over drie komen we aan op de camping in Riol na 83,5 km. Wel een dure camping zo blijkt. Bovendien bleek het veld voor de doortrekkers zo smerig, dat Kees terug ging naar de receptie. Met als resultaat dat we zelf een plek mochten uitkiezen. Nu kijken wij van bovenaf over de camping. Daarna smaakte de koude jetzer weer heerlijk, zeker na de hele dag dat lauwe bidonwater gedronken te hebben.

Het weer is nog steeds prachtig al is de eerste regen in de nacht gevallen.

20 juni Riol naar punderich 81 km

Vandaag reden we waarschijnlijk langs het mooiste deel van de Moezel. Veel hoge bergen waarvan elk plekje benut werd voor de druiventeelt. Soms aan beide kanten bergen en soms aan een kant een groot laagland ook vol druiven stokken. En daarbij de Moezel met af en toe een rondvaartboot en vele leuke en mooie dorpen en stadjes zoals Bernkasel-Kues en Traben-Trarbach, waar het wemelt van gelijk gestelden( Kees noemt het ook wel bejaarden). Ook kwamen we veel hotelfietsers tegen. Het was daarbij drukkend warm (30 graden), maar de rijwind leek ons betrekkelijk koel te houden. Om drie uur bereikten we de camping bij Pünderich na 81 km. Gelukkig was er koud bier tegen een gunstige prijs en een lekkere douche, want het was de gehele dag 30 graden plus

21 juni Pünderich naar Koblenz, 98 km

Vanmorgen vertrokken we vol goede moed. Eerst weer over mooie fietspaden vlak langs de oever, maar al snel moesten we over een fietsstrook rijden langs de weg, waar auto's slechts van ons gescheiden waren door een streep. Dit ging zo door tot voorbij Cochem, waarna we 10 km lang over een pad langs het spoor konden rijden. De omgeving echter was echt mooi, met hoge bergen, wijnvelden en bossen begroeid. Bij een stop vlak voor de beoogde camping besloten we om toch maar door te fietsen naar Koblenz en daar twee nachten te blijven. Om kwart over drie arriveerden we op de camping, na een enerverende tocht door Koblenz. Vermeldenswaard is nog, dat een van Gerard's tentstokken gescheurd bleek. Dat terwijl vlak voor de vakantie we nieuwe aluminium tentstokken op maat gemaakt hadden, die Gerard echter thuis had laten liggen.

• 22 Juni 2023 - 11:06

Joke:

Hoi mannen...wat een weertje hebben jullie toch deze weken. Warm maar ook lekker toch...gezellig in de avond met een drankje en potje skip bo...

Zo leuk dat Gerard het ook een leuk spel vind...en zelfs gaat kopen...succes nog de lastste 400 km.liefs joke.

• 22 Juni 2023 - 11:34

Yvonne Boelens:

[e-1f60a] nog veel gezelligheid de laatste dagen.

• 22 Juni 2023 - 11:53

Gerard En Marian Van Eeden. :

Weer prachtige foto's en geniet nog even de laatste dagen! https://media.tenor.com/yViMKs2lwQ0AAAAM/race-bike.9

• 22 Juni 2023 - 12:07

Anneke Onclin :

Succes en weer een mooi verslag van een geslaagde fietstocht en mooie herinneringen

• 22 Juni 2023 - 12:14

Maria:

Wat gaat het toch snel voor jullie.

nog 5 dagen genieten

gr maria

• 22 Juni 2023 - 14:06

Fenna En Peter Coert:

Hallo jongens,

Wat een leuke mooie foto's van jullie fietstocht.

We genieten ervan om de verhalen te lezen.

Nog een paar dagen dan zijn jullie weer bij de vrouwtjes.

Ook wel weer fijn denk ik.

Gr. en succes nog de.laatste dagen.

• 22 Juni 2023 - 15:23

Adriaanderidder:

Mooi weer en leuke verhalen ik wacht het volgende bericht

Goed adriaan de ridder

• 22 Juni 2023 - 17:49

[e-1f60e]

• 22 Juni 2023 - 17:50

• 22 Juni 2023 - 20:46

• 22 Juni 2023 - 20:57

• 22 Juni 2023 - 21:02

Hi mannen,

Wat een mooie fietstocht / reis . En veel km per dag en toch ook steden en andere bezienswaardigheden bekeken. Maar nu bijna thuis. Mooi om jullie (beetje) te mogen volgen.

• 22 Juni 2023 - 22:38

Jan En Anneke:

Wat een prachtige tocht en verhalen hebben jullie er weer van weten te maken.

Blijf genieten de komende fiets dagen.

En zeker goed op een fietsloze dag in te lassen, die weten jullie wel in te vullen.

Groetjes Jan en Annekev

• 23 Juni 2023 - 09:50

Hanneke Maaskant:

geweldig weer! ik geniet van de verhalen!

• 23 Juni 2023 - 09:50

Hanneke Maaskant:

• 24 Juni 2023 - 23:07

Mijke :

Dat klinkt weer als een mooie tocht! :) Veel plezier nog de laatste fietsdagen!!! Groetjes Mijke

• 25 Juni 2023 - 17:15

Anja:

blijft leuk jullie verhalen te lezen. Veel succes nog de laatste kilometers.

groeten Henk en Anja