We zijn er klaar voor - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu We zijn er klaar voor - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

We zijn er klaar voor

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

20 Augustus 2008 | Nederland, Hoogland

Nico we zijn erg blij met de tip die je ons hebt gegeven, maar eigenwijs zoals we zijn gaan we toch met de fiets naar Rome. De laatste trainingen hebben we besteed aan een flink aantal klimmetjes in de buurt van Amerongen en de Posbank.Op woensdag 13 augustus hebben we de omgekeerde route gefietst van 10 juli
Met een flinke tegenwind zijn we die dag richting Woudenberg en Overberg gegaan. Daar begon ons eerste klim van die dag de beruchte Amerongse berg van wel 70 meter hoog, Gerard was die dag in vorm en bereikte als eerste de top.Via Leersum gingen we richting de Kaapse bossen in Doorn waar we nog een aantal meter moesten klimmen.Op de camping bij het Maarnse gat waar we koffie hebben gedronken begonnen we aan de klim die ons bracht naar Driebergen. Vandaar zijn we richting Austerlitz gegaan en daarna raken we de weg kwijt en kwamen via een klimmetje weer terug in Maarn. De klim richting de Piramide hebben we maar over geslagen want de klim naar laan 1914 en het Belgen monument wachtte ons nog.Via Jurrenco BV waar we nog de laatste wijzigingen hebben uitgeprint van de route naar Rome gingen we terug naar Hoogland. De wind was ons de gehele dag niet gunstig gezind, het leek wel of deze steeds tegen was.

Onze training is te volgen via Google Maps onder de link.

De volgende dag gingen we naar de Posbank via Winterswijk, waar we bij Obelink een pannenset en een kooktoestelletje hebben gekocht.
Na wat omzwervingen kwamen we in het begin van de middag in De Steeg aan. Hier begonnen we onze route: de ANWB Royaal Rheden Route. Deze dag werden we weer vergezeld door Jezus, die genoot van het Hollandse natuurschoon. Na een mooi stuk langs de Ijssel fietsten we via Velp door het Nationale Park De Veluwezoom. Meteen al een flinke klim (die dag zouden er nog vele volgen). Vervolgens langs het mooie Rozendaalse veld, waar de heide al paars kleurde, kwamen we bij een 34 meter hoge brandtoren. Tot verdriet van Kees mochten we alleen tot de eerste omloop klimmen. Toch was het uitzicht heel mooi. Daarna volgde de klim naar de Zijpenberg, gevolgd door een zinderende afdaling helemaal tot in Rheden. Door de snelheid misten we onderweg wel een afslag, maar na een korte omweg begonnen we aan de klim naar de Posbank. Dit was toch wel een pittige klim die we met een constante snelheid van 8 km per uur bedwongen. Als beloning wachtte het uitzicht. Daarna door de Onzalige Bossen en de Schaddevelden naar Spankeren. Onderweg bij een geitenboerderij nog een heerlijk ambachtelijk ijsje gegeten. Na Spankeren via Ellecom en Avegoor terug naar de Steeg waar gelukkig de auto wachtte.
Onze training is te volgen via Google Maps onder de link.

Wat hebben we nog meer gedaan op de voorbereiding van onze fietstocht richting Rome.
We zijn nog langs geweest bij de broer van Marijke die samen met Jan de route 4 weken geleden hebben gefietst. Onder het genot van een biertje vertelden Gerard en Jan wat zij allemaal hebben beleeft tijdens de rit richting Rome. Volgens hen was het route boek van Reitsma vaak fout, maar zij hadden dan ook geen gebruik gemaakt van de laatste wijzigingen. Tip 1 was dat, tip 2 maakt gebruik van een kompas om weer terug te komen op de rechte pad. Tip 3 zet de fiets goed op slot evt met een alarm. Tip 4 Drink vaak een biertje na afloop van de dag. Kortom een leerzame avond.
Om al dat bier te bekostigen zijn we zelf aan de slag gegaan om waterdichte zakken te maken. Deze kosten per stuk 60 euro, met wat vijverfolie en lijm en oude rugzakken hebben we deze op maandag 19 augustus bij kees gemaakt. Zie de foto’s voor het resultaat.Nog even bij de ANWB 2 afritsbare broeken gekocht voor de prijs van een, dus weer een paar biertjes extra.
Via een paklijst de laatste boodschappen gedaan. Op vrijdag 22 augustus fietsen we nog een rondje om Amersfoort. Bij restarant Oud Leusden hebben wij voor de laatste keer de appeltaart getest. Helaas voor al die bakkers maar Oma bakt de lekkerste appletaart.

Op zaterdag gaan we de bagage verdelen over de fietstassen. Wij willen jullie uitnodigen om ons op zondag 24 augustus om 09:00 uur onder het genot van een kopje koffie en koekje uit te zwaaien richting Rome.
Om 09:30 uur vertrekken wij vanaf de Gerstekamp 7 richting Rome.

• 21 Augustus 2008 - 07:14

Henk:

Hoi Kees,

Heel veel succes man !, ik zal aan je denken, ik ga wel met de auto op vakantie ik ga het denk ik niet trekken op de fiets met de kleine meid en al mijn hengels :)

Groeten
    HenkR

• 21 Augustus 2008 - 08:25

Nienke:

Top! Nu is het bijna zover! Ik kom zondag ook langs om uit te zwaaien.
    Groetjes Nienke

• 21 Augustus 2008 - 11:00

Ronald Maaskant:

WAUW jullie moeten wel aangenaam gestoord zijn met deze ondernemimg.. Die arme beentjes zullen nog wel niet weten wat er allemaal op de rol staat. Maak veel leuke ervaringen, geniet buitenmate, mis op gepaste wijze je familie en alles wat daarbij hoort.
    We genieten nu al van de foto's en de verhalen.. En bij het feest met hapjes en foto's om de overwinning te vieren komen we vroeg, we blijven lang en lusten alles...
    En het wordt dan genieten van het jullie weerzien, de verhalen, de fotos en waarschijnlijk nog veel meer.
    Succes !!!
    Ronald Maaskant Muiden

• 21 Augustus 2008 - 22:14

Evelyn:

Zelfs Jesus is op de fiets geklommen! Wat leuk om dat te horen.

Ik vind het vooral erg leuk om te lezen dat jullie zoveel mooie plekjes in Nederland bezoeken. De manier waarop het beschreven is, is erg leuk. Ik hoop straks van nog meer mooie verhalen te genieten.

Tot zondag!

Proost!

• 22 Augustus 2008 - 09:59

Johan Blom:

Mannen heel veel succes.
    Ik zou wel een valhelom meenemen. Als de trend die ik op de foto's zie -veel bier - zich door zet dan zullen jullie nog wel een keer met valhelm op moeten fietsen.

Geniet er van.

• 22 Augustus 2008 - 23:44

Ella:

een man die naar ROME
    gaat echt een ROME MAN
    !!!!!!alles en nu naar ROMA TOP!!!!!
    Ella

• 23 Augustus 2008 - 09:51

Leo:

Hoi Kees en Gerard,

Ook van de oud voorzitter van de A4daagse komt de wens dat jullie een prachtige, leerzame, dorstlessende, verhalen vertellende, maar voor gezellige fietstocht naar Rome zullen maken. En jullie weten het! :kom vooral weer gezond terug. Ik zal jullie blijven volgen met de verhalen toi Toi Toi.
    Oh ja, doe Benedictus de groeten van Leo.

Leo

• 23 Augustus 2008 - 11:37

Hanneke , Muiden:

Heel veel succes!!!, en veel plezier.

Gr.Hanneke

• 25 Augustus 2008 - 08:09

Jasper:

Hallo Mannen,

wat een verhalen lees ik toch met die leuke foto's.. ik zou zeggen.. ga zo door en vooral veel plezier.

groetjes

• 26 Augustus 2008 - 07:30

Joke:

Hoi Gerard en Kees hopelijk slapen jullie nu beter in jullie grotere tentjes want ze waren toch wel erg klein....liefs joke

• 26 Augustus 2008 - 07:49

Gert Cramer:

Hoi Kees en Gerard

Veel succes op jullie reis naar Rome. Na de tour de France en de Olympische Spelen heb ik weer iets om dagelijks naar uit te kijken. Als jullie de route van Benjaminse volgen dan heb ik aanknopingspunten met onze fietsreis naar Rome in 2005.

• 26 Augustus 2008 - 10:56

Ronald Uit Muiden:

Jullie zijn onderweg.. Tenminste dat idee heb ik. Maar vertel eens zijn jullie al ondeugend geweest?
    Zo lekker stiekem al wat ondernomen? Bijvoorbeeld een keer door rood gereden? Of aan de achtervolging met zwaailicht ontkomen...
    Hihihi
    Of kijken jullie meer naar de vogeltjes in de boom en de koetjes in de wei..

Geniet maar bovenmate en gedraag je niet te netjes, voor je het weet wordt dat een gewoonte..

Hier in Nederland draait alles een tandje vervelender nu, maar daar moet je je niets van aantrekken.....

• 26 Augustus 2008 - 16:59

Sonja En Adriaan:

Hall Kees en Gerard,

Jullie zijn inmiddels 3 dagen onderweg. Hoe gaat het hebben jullie al een lekke band moeten plakken. Zijn jullie zondag met liefde door iedereen uitgezwaaid? Vast wel. Heel veel succes en we volgen jullie op de site.

Groetjes Adriaan en Sonja

• 12 September 2008 - 13:55

Rob En Karin:

Hallo lieve mannen
    Hoe gaat het met jullie? Eindelijk ff tijd om te reageren, na alle drukke weken na de bruiloft, die toppie was, jullie waren er toch een beetje bij vanwege de leuke foto van jullie op de kado tafel, het bruidspaar zit nu in thailand en genieten daar.Rob en dave zijn 2 rondjes verder in open toornooi. knap he kees.Zaterdag halve Finale. Morgen ga ik met janja en joke de bloemetjes buiten zetten in de stad,ja moet toch iemand die 2 begeleiden ha ha er zijn keistad feesten,daarna hapje eten met elkaar lieve schatten zet hem op en op de fiets blijven zitten. dikke kus Rob en Karin