We zijn er. - Reisverslag uit Cubelles, Spanje van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu We zijn er. - Reisverslag uit Cubelles, Spanje van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

We zijn er.

Door: Gerard en kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

28 Juni 2015 | Spanje, Cubelles

26 juni Arles sur Tech - Camellera 90 km
Vanmorgen voor de laatste keer van deze reis de tent ingepakt. Daarna lekker een ontbijtje gegeten aan de bar/restaurant van de camping. Het was zo'n 22 graden toen we om acht uur op weg gingen. Eerst rustig maar allengs werd de klim steviger maar niet onoverkomelijk. De weg was rustig en lag meestal in de schaduw. We fietsten steeds tussen de bergen met ruisende riviertjes maar zonder veel uitzicht. We passeerden een paar dorpjes. In Saint Laurent hadden we 15 km geklommen en was het tijd voor koffie en een pain a raisin. In het dorp was het heel bedrijvig want die middag zou er een feest beginnen dat het hele weekend zou duren. Verder maar voor de laatste km's door de Pyreneeën. Maar die laatste 5 km waren echte, heel echte kuitenbijters. De afdaling Spanje in vergoedde veel. Tot Gerard in de afdaling ineens Kees mistte in zijn spiegel en stopte. Even later telefoon: Kees. Ik heb een lekke band. 400 meter terug fietsen en daar stond Kees met het voorwiel in zijn hand. In de bocht hoorde ik ineens sssst en voorzichtig remmend stond ik naast de vangrail. Snel de binnenband vervangen en pompen maar met dat kleine pompje. Daarna voorzichtig weer verder, maar allengs ging het weer harder. Langs Darnius maar geen café. Dan een paar klimmetjes en staan we voor Boadella d'Emporda. Een klein kaal dorpje en warm....Kees: ik ga niet verder en neem de trein! Maar: de trein is 30 km verder en vandaar maar 10 km naar het pension. Er staat een bord met restaurant. Zonder veel geloof gaan we kijken of er wat is. En opeens, aan een ruisende rivier met een klein watervalletje een prachtig restaurant, wel heel lux. Eerst wat koude drinken in de schaduw. Maar het eten moet binnen, waar het heerlijk koel is. Aan een tafeltje voor twee in de hoek worden we neergezet. We eten heerlijk en tot onze verbazing stroomt het restaurant helemaal vol met allemaal mooi geklede mensen. Na een uur of zo duiken we de warmte weer in en beginnen gelijk aan een klim van 5 km. De temperatuur op de meter van Kees loopt op tot 42 graden. Moe komen we boven en beginnen aan de afdaling, dachten we. Wat volgde waren steeds wat klimmetjes en korte afdalingen. Echt afmattend. Na een paar lege dorpen kwamen we in Avinyonet en jawel een plein met een café. Het zat helemaal vol met etende families en kaartspelende mannen. Lekker koel drinken en ook onze bidons werden gevuld met water met ijsblokjes. Na een kwartier weer op pad. Nog 15 km tot ons einddoel. En het werd steeds warmer en er kwamen steeds maar weer klimmetjes ook al liet het profiel op ons kaart blad iets anders zien. Eindelijk om half zes waren we in Camallera. Even vragen en we stonden voor ons pension Avi Pep. Eerst een jetze of zo, toen douchen en wat rusten en we waren klaar om onze eerste Spaanse tapas te gaan proeven.

27 juni Camallera naar Girona airport 54 km
Na een heerlijke nacht in ons eerste hotel van de gehele vakantie vertrokken wij om half negen met een boccadilia in de buik voor de laatste km's van onze fietsvakantie. De route van deze dag bestond uit enkele pittige korte klimmetjes. We fietsten langs bossen en weilanden en zagen ook weer de vieze boerenbedrijven die varkens groot brengen voor onze lekkere hammetjes. Het stinkt er behoorlijk als je er langs rijdt. Maar gelukkig is er dan koffie in een oud middeleeuws dorp Pubol waar we bijkwamen van de pittige klimmetjes. Daarna op weg naar de echte laatste klim van de vakantie die ons nog een keer 300 hoogtemeters bracht. Gelukkig was er voor onze buik nog een bar met boccadilia met ham en omelet voordat we omhoog gingen. De klim nam een uur in beslag en daarna afdalen richting Girona.
Om twee uur kwamen we aan bij het hotel, waar we onze fietsen neerzetten die later worden opgehaald door een firma uit Nederland. Plots stonden daar weer de fietsers die we al eerder tegen kwamen onderweg, een keer in Nederland, halverwege in Cluny en nu in Girona. Samen weer de biertjes gedronken en getoast op de goede afloop. Om half vier met de bus naar Girona waar we de trein namen richting Cubelles via Barcelona. Twee uur later stond Mik ons op te wachten bij het station met zijn fiets. Hij dacht, Kees en Gerard komen tenslotte ook op de fiets dus ik ook. Daarna lopend naar het appartement, waar Spaanse Anna op ons stond te wachten. Hun fraaie onderkomen met uitzicht op zee, palmen en zwembad en kleine strandtenten. Je kan zien dat het seizoen is begonnen, het was behoorlijk druk aan het strand. Nogmaals een toast op de goede afloop met bier en zelf gemaakte tapas van Anna.
Om elf uur op weg naar ons hotel samen met Mik en Anna, die perfect Spaans spreekt net zo snel als zij ook in Nederland doet. Bellen met het hotel, dat we wat later zouden komen en de weg vragen, alles gaat in vloeiend Spaans. Mooi om te zien en te horen. Prachtig hotelappartement met uitzicht op zee en ook nog een strandbar waarna we na een laatste bier lekker gaan slapen. Het zit erop voor dit jaar en we gaan genieten in Barcelona.

Het grote genieten:
Heerlijk warm en of heet weer en drie maal een buitje regen.
Fietsen langs kanalen, rivieren en hun bijbehorende valleien.
Fietsen door kleine pittoreske dorpen en steden.
Fietsen langs kastelen, burchten, en andere mooie verblijven.
De campings en hotel waar we verbleven.
Het inpakken en het weer uitpakken van de tent en bagage, iedere dag weer.
Al het lekkere eten, dat je de volgende dag weer kwijt raakt tijdens het fietsen.
De vele ontmoetingen met mensen , als je ergens stil stond of de weg kwijt was.
Alle soorten bieren in de diverse landen.
De ontvangst bij Anna en Mik in hun appartement in Cubelles.
De eerste echte rustdag aan het strand.
Van onze eerste beklimming in de Ardennen tot onze laatste afdaling naar Girona.
Alle verschillende wegen, paden, zandpaden met de gaten en boomstronken.
Alle onmogelijk lijkende weggetjes en steegjes waar we toch met goede moed inreden en altijd weer goed uitkwamen
Van alle ongemakken van Kees zoals dit keer vallen van perron en drie keer lekke band
Al jullie reacties op onze verslagen op onze website.
Al met al genoten van bijna 2000 km op de fiets samen met ons tweeën.

• 28 Juni 2015 - 16:24

Maria:

Gefeliciteerd mannen,
    met deze mooie , soms moeizame rit, maar wat een geweldige prestatie.
    Dank jullie wel voor de leuke verslagen en geniet er nog van
    Groetjes maria

• 28 Juni 2015 - 16:31

Cheiz:

GEFELICITEERD!!!

• 28 Juni 2015 - 17:13

Paul:

Gefeliciteerd met jullie prestatie. Ik vond het met de auto al een heel eind naar huis uit Bretagne.
    Daarom vind ik het een hele prestatie hoe jullie toch als" licht bejaarde mannen"het ieder jaar weer presteren.
    Hulde
    Tot op de tennisbaan.

Mvg Paul.

• 28 Juni 2015 - 19:10

Hans En Nel:

Weer een hele prestatie, heren. We hebben genoten van jullie reisverslagen.Hadden jullie nog bijna tegen kunnen komen, wij zijn nl. Begin juni ook in le Puy geweest.
    Geniet nog even in Barcelona en goede reis terug naar huis. Groeten van Hans en Nel.

• 28 Juni 2015 - 20:30

Henk En Delia:

Gefeliciteerd mannen. Wij vinden het een hele prestatie. Nu paar dagen lekker genieten. Jullie hebben het verdiend!

• 28 Juni 2015 - 20:50

Thea EnLeo:

Hallo Gerard en Kees,

Uiteindelijk het doel weer bereikt, prachtige prestatie, nu ff bijkomen in Spanje en dan terug naar Nederland waar het de komende dagen ook warm gaat worden. Daar hebben jullie natuurlijk de hand in gehad :).

Volgens mij is de voorjaarstocht goed bevallen en krijgt het wellicht een vervolg?

groeten
    Thea en Leo

• 28 Juni 2015 - 21:38

Jac:

Kees - Gerard,

Van harte proficiat.

Jullie laten (weer eens) zien, wat je allemaal
    kunt presteren. Een voorbeeld voor andere pensionado's.
    ( al richt ik mijn vrije tijd op een andere manier in .... ;-) )

Leuk weer jullie vlot geschreven, enthousiaste belevenissen te hebben gelezen.

Kees, binnenkort kom ik je ongetwijfeld ergens tegen.
    We drinken dan en gezellig biertje. ( dat kan uiteraard ook met jou, Gerard, maar wij zien elkaar niet zo gek veel meer )

Mannen, hartelijke groet,
    Jac

• 29 Juni 2015 - 00:32

Theo De Ruiter:

goed gedaan mannen.ik doe jullie niet na ,geniet nog lekker in barcelona

• 29 Juni 2015 - 08:08

Joke:

Lieve Gerard en Kees,

Super ben heel trots op jullie!
    Gefeliciteerd!!! Nu een paar dagen alleen maar genieten en niet op de fiets.
    Geniet maar lekker maar kom dan maar snel naar huis want ik mis je wel!

Liefs Joke

• 29 Juni 2015 - 10:07

Janja:

Hoi lieve Gerard en Kees,

Jullie zijn echte KANJERS , GEFELICITEERD, met zo geweldige prestatie.
    Nu lekker genieten van mooie Barcelona , want dat hebben jullie wel verdient !!!

Veel warme kusjes,
    Janja.

• 29 Juni 2015 - 10:37

Gerard En Marian:

Eindelijk uitgebikkelt. Nu genieten van verdiende Rust. Dank voor de mooie verslagen en foto's van jullie reis.
    Gefeliciteerd met jullie prestatie en tot een volgende reis.

• 29 Juni 2015 - 14:27

Peter Balk:

Hoi Gerard en Kees,
    Weer een puike prestatie, gefeliciteerd hiermee.
    Geniet ervan, groetjes Jose en Peter.

• 29 Juni 2015 - 17:27

Machteld:

geweldig mannen! Was weer super.... groetjes Machteld

• 29 Juni 2015 - 22:43

Jan:

wij zijn trots op jullie.

zie jullie eerdaags weer.

gr Jan en 10eke

• 30 Juni 2015 - 07:50

Ella:

Super muy bien un beso muy grande

• 30 Juni 2015 - 15:14

Coby Vermeulen:

Ge
    feliciteerd MANNEN knap hoor !!!

Gr.van mij