Kees en Gerard op weg naar rome: dag 14 - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Kees en Gerard op weg naar rome: dag 14 - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Kees en Gerard op weg naar rome: dag 14

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

06 September 2008 | Oostenrijk, Feldkirch

6 september 2008 Langenargen (am Bodensee) - Feldkirch, 70 km.
Vanochtend lekker rustig: we hoefden immers geen tent af te breken!
Op de camping ontbeten. Daarna rustig op weg voorlopig nog langs de Bodensee richting Lindau en Bregenz.Op dit stukje haalden we drie keer hetzelfde echtpaar in, dat op weg was naar Zwitserland om vandaar weer terug te keren naar Langenargen. Zij wisten blijkbaar wel de snelle weg.
Eindelijk konden we nu Duitsland verlaten. Na Bregenz en Hard fietsten we langs de Rijn op de grens Oostenrijk - Zwitserland. Langs lekker rustige weggetjes en dijkjes voorbij de eerste koeien met bellen. Voor het eerst ook hadden we nu de wind in de rug.Ongemerkt klommen we langzaam.Het laatste stuk ging weer door een prachtig bos over onverharde paden.Al om 13,45 uur kwamen we aan op de mooie camping van Feldkirch. Nadat de tent opgezet was, allebei gedoucht en ook nog ingecheckt gingen we op weg naar de Altstadt van Feldkirch. In het eerste het beste cafe dronken we mineralwasser mit schaum. Later werden we verrast door de mooie Altstadt waar we ook nog een internetcafe vonden.
Hier konden we eindelijk ook de fotos downloaden die we gelijk maar bij het juiste bericht geplaatst hebben.
Groeten, Zeral en Ceez

• 06 September 2008 - 17:14

Machteld:

prachtige foto's! Maakt her verhaal helemaal af.
    Je zou zo op de fiets springen.

• 06 September 2008 - 18:04

Evelyn:

Whoop whoop... mineralwasser, lekker fris, lekker anders.

• 06 September 2008 - 18:26

Leo:

Gehen Sie so weiter, dann kommt es bestimmt gut?
    Schuess
    Leonard

• 06 September 2008 - 19:09

Mijke:

Mineralwasser jajaaa... =) Ondanks al dat mineral wasser zie je er goed uit hoor pap, vooral ook heel bruin!

Ga zo door!

Liefs

• 07 September 2008 - 13:16

Johan En Anneke:

Ha mannen,

Wat een mooie foto's en verhalen. Als ik dit zo zie dan krijg ik ook echt zin om weer op vakantie te gaan. Het is hier in Nederland rotweer.
    Lekker blijven fietsen en genieten en ons mooie foto's en verhalen blijven sturen.

Groeten, Johan en Anneke

• 07 September 2008 - 13:27

Marjolijn:

Wat gaaf dat jullie de foto's hebben kunnen uploaden! Nu gaat het nog meer leven. Ga zo door! Dikke kus Mar

• 07 September 2008 - 13:58

Jasper:

Echt leuke foto's en verhalen.. gaat goed zo te zien.. wel zie ik bijna op elke foto bier staan.. haha

groetjes

• 07 September 2008 - 14:33

Maria:

kalimera mannen,eindelijk julli reisverhalen gelezen,wat een belevenis oor jullie geweldige prestatie.ook jullie fotos zijn een lust om naar te kijken,ben een beetje jaloers.maar ik gun Kees (natuurlijk Gerard ook)deze mooie fiets belevenis.erg leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen,wat ik zeker zal blijven doen.wat ik nog wil laten weten dat ik op 4 okt in ancona aankomt als ik iets kan beteken voor jullie dan hoor ik het graag.liefs van mij

• 07 September 2008 - 18:29

Blanke Lola:

Maar maar, maar maar, maar maar,

Kunnen julie ook fietsen und Sprudelwasser tgrinken..
    Grossartig Grossartig...

Geht es auf Deutsch zu reden?

• 07 September 2008 - 19:15

Hanneke Muiden:

Ha jongens,

Het gaat heel erg goed zo te lezen! Been ook weer genezen Gerard? Ik hoop dat jullie niet te veel last krijgen van de regen die in Zwitserland met bakken uit de hemel schijnt te vallen.(hier ook trouwens)
    Veel plezier verder, en doe rustig aan,
    gr. Hanneke

• 07 September 2008 - 19:39

Ma En^Teus.:

Leuke berichten en leuke fotos zo kunnen we meegenieten had al eerder gereageerd maar was toen vergeten om op verzenden te drukkenKees en Gerard noch veel sukses en plezier.gr.totgauw.

• 07 September 2008 - 19:46

Nienke:

Wat een leuke foto's!!! Het ziet er super leuk uit. Heel veel succes en ik moet me wel een beetje aansluiten bij Jasper, ik zie ook veel bier op jullie foto's! Bier = plezier...

Groetjes Nienke

• 07 September 2008 - 20:12

Erik Schepers:

Gaat lekker mannuh, geniet ervan, vooral van dat goud gele water

• 08 September 2008 - 10:20

Ronald M:

Hallo beste rakkers,
    Ik denk dat wat jullie schrijven slechts een afspiegeling is van hetgeen jullie allemaal ook meemaken... EN natuurlijk een piepje links en een kreuntje rechts En.. veel zul je daarover ook wel weer vergeten hebben voor je het opschrijft.
    En een slokje bubbel, en dan weer een bast gelach of misschien wel gevloek als je een band leeg hoort sissen (nog niet te veel lekke banden)
    En ja heuvels op kosten meer energie dan je overhoudt bij heuvels af...
    Zwitserland .. Oh dan denk je natuurlijk gelijk aan Brenner pass of.. ach teveel om op te noemen.. Maar wellicht kun je ook gewoon tussen de bergen door fietsen....
    Maar die lange verraderlijke, tergend lange matige op en neer klimmetjes..... Het zal nog weel even duren eer je daardoor uit je dak gaat..
    Bereid je ook al voor later de verslaglegging voor.. Alle bejaardenhuizen (dus ook Muiden) willen jullie wel hebben voor een lezing met lichtbeelden van twee stoere ferme Hollandse knapen in de bergen...

Geniet bovenmate en desinfecteer je bast met dat gele vocht..
    Je gaat het halen dat kan nu haast niet anders en je bent al op de helft van de heenreis.....
    Voor de terug reis draai je je hand helemaal niet meer om, en hooguit moet je de wielen dan maar om laten draaien.....

Weet dat iedereen jaloers trots op jullie is.

Jaja dat zijn onzze vrienden roepen ze dan en we voelen ons net als bij de Olympische gouden plakken: Dat hebben WE toch maar weer mooi gedaan , roept dan ieder..
    We weten dat JULLIE het gaan fiksen.
    En wij hebben nog niet de durf...

Ik zie weer uit naar de volgen de reacties en natuurlijk ook de wetenswaardigheden van alle anderen hier.

• 08 September 2008 - 10:22

Ans:

Jongens Chapeau, hoor Chapeau.
    We zijn helemaal trots op jullie en Hans vroeg nog om jullie ook de complimenten over te brengen.
    Sommige reacties zijn wel erg leuk om ook te lezen en de rode draad daarin is ook positief.
    De ene was wel wat erg lang, maar ja die stumper weet niet beter.

• 08 September 2008 - 14:46

Hans:

Leuke gedetailleerde verhalen (jullie vertellen toch alles?) en mooie foto's maken jullie reisverslag helemaal compleet. Tip: Laat in de Alpen nu dat mineraalwasser stehen, krijg je alleen maar gasvorming van en ga over op "Flugeltjes" gaan jullie wat lichter over die bergen. Hab spass, geniet ervan en sterkte de komende dagen In die Berge.

• 08 September 2008 - 20:23

Daniel:

Hoi Gerard en Kees !

Ga zo door! Eindelijk de foto's ;) Veel plezier samen en tot snel ...

Kus Dani..

• 08 September 2008 - 22:04

Arjan:

Ha die Gerard! en Kees uiteraard. Toch de stoute, of beter gezegd de stoere schoenen aangetrokken en de tocht ondernomen. Mooie verhalen, nog mooiere foto's (al had die foto van jullie topless aan de waterkant met een flinke fles bier echt niet gehoeven...) en uiteraad voor jullie de prachtige reis. Veel plezier nog nu jullie gelukkig Duitsland uit zijn en op naar de Italiaanse schonen (de steden dan hè...) Veel plezier nog met z'n 2en en ik hou jullie verhalen in de gaten.
    Wiedersehen, Gruss Gott en ciao,

amigos

• 10 September 2008 - 17:07

Rosa:

Hoi
    Wat goed dat jullie dat vol kunnen houden! En mooie foto's.

Kusjes Rosa

• 10 September 2008 - 19:40

Theo & Piet:

Hallo stoere kerels; we lezen jullie verslagen steeds met veel genoegen. We wensen jullie veel succes toe voor het vervolg van jullie fietstocht.

• 11 September 2008 - 07:04

Daphne:

Jullie schieten al op hoor..vlaggetje oostenrijk erbij. Klinkt allemaal goed: mooie foto's, mooie verhalen..super.
    Kus Daphne

• 11 September 2008 - 17:33

Nicolet:

Kees en Gerard,

Ach jullie kracht in de ledematen is nog niet weg...
    Vroeger was ik daar ook al jaloers op.
    En mooie foto's hoewel ik niet erg vaak jullie stoere mannen beeltenis zie op het scherm.
    Maar dat komt nog wel . Wellicht een tip voor een volgende fotoserie....

• 11 September 2008 - 19:05

Ciel:

....zo gaat-ie goed, zo gaat-ie beter, alweer een kilometer. hartelijke groetjes van diep onder de indruk zijnde Ciel&Anjo

• 12 September 2008 - 05:29

Lammert:

Kees, mooie foto's nog geen blessures van al dat " minerallwasser" ??

• 15 September 2008 - 12:07

Cheiz:

Ha Zeral en Ceez,

Het schiet alweer op, waar gaan jullie volgend jaar naartoe fietsen?

Zo te lezen vermaken jullie jezelf wel!!! Moeten we de Jellinek alvast bellen voor een 'afkick' programma aan huis volgende maand???

Groeten maar weer en veel plezier,

Cheiz