Laatste update voor Venetie - Reisverslag uit Lecco, Italië van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu Laatste update voor Venetie - Reisverslag uit Lecco, Italië van Kees en Joke Ruiter - WaarBenJij.nu

Laatste update voor Venetie

Blijf op de hoogte en volg Kees en Joke

18 September 2012 | Italië, Lecco

18 september Mergozzo naar Como 90 km.
Mooi op tijd vertrokken we van de camping. Gerard's fiets liep weer lekker, nadat Kees gisteren opnieuw een spaak had vervangen en de ketting gesmeerd. Bij Verbania fietsten we helemaal langs de kust om de stad naar de veerboot naar Laveno over het Lago Maggiore. Vanuit Lavena ging het over een drukke weg het binnenland in. Vanaf Brenta verlieten we de drukke weg. De route liep nu door allemaal kleine zeer stille dorpjes, heel kleine straatjes met prachtige huisjes en boerderijen. En natuurlijk veel op en neer.We zouden vanaf Ghirla een mooi fietspad volgen afdalend naar het meer van Lugano. Alleen konden we dat fietspad helemaal niet vinden en daalden we over een drukke weg af. Daarna langs het meer richting Mendrisio, dus weer terug Zwitserland in. Al ver voor Mendrisio kwamen we op een mooi fietspad. Bij een viaduct konden we niet verder wegens bouwactiviteiten. Zelfs Kees kon geen gaatje in het hek vinden. Dat werd zoeken over een industrieterrein met geen enkel bord. We kwamen in druk verkeer terecht en eindigden in het centrum van Mendrisio. Daar vonden we de fietsroute weer terug en gingen nu richting Chiasso. Dan door het zeer drukke centrum naar de grensovergang met Italie richting Como. Even was Kees nergens te bekennen, maar dat kwam omdat hij een foto moest maken. Snel dalend over opnieuw een drukke weg naar het meer van Como. Daarna langs het meer naar Como. Bij villa Olmo zou een jeugdherberg zijn. Na even zoeken vonden we het inderdaad. Daar ingecheckt en een lekkere jetze uit de tap. 's-Avonds aten we daar het volledige menu voor 10,50 euro. Nog even het verslag op internet gezet en toen slapen. Dat werd een ramp, want veel snurkers. 's-Morgens maar om kwart voor zeven opgestaan om als eerste het toilet te gebruiken.( Gerard).

18 september Como naar Garlate 51 km.
Bij het ontbijt kwam de jongen uit Londen weer bij ons zitten; gisteravond uitgelegd hoe hij naar Venetie moest fietsen, omdat hij geen kaarten gebruikte, maar alleen wat blog's van mensen, die ook die richting hadden gefietst. Hij vroeg mag ik een stuk mee fietsen naar Bergamo. Wij wisten nog niet precies hoe we gingen dus uitgelegd dat hij beter naar het toerismeburo kon gaan om een kaart te kopen. Eigenlijk wilden wij verder met zijn tweeen. Dus om 8:15 op weg naar de andere kant van het Comomeer. Het was erg druk in de stad en bij het verlaten moesten we direkt klimmen op zoek naar de oude trambaan. 150 hoogtemeters hadden we overbrugd toen we de trambaan vonden. De laatste 150 m gingen tergend langzaam omhoog. Bij het einde moest alle bagage van de fiets want de doorgang was erg nauw. Daarna afdalen door Alserio naar het meer. Kees vroeg nog even de weg aan een Italiaan en in een mum van tijd stonden er vier mannen om hem heen. Na een paar high fives kon hij eindelijk verder de goede kant uit. Via een klein dorpje naar het meer over een weg die snel een pad werd. Het pad was nauwelijks begaanbaar , maar de spaken van de fiets van Gerard bleven heel. Over balken, gaten en door een prachtig stuk bos. We dronken koffie en aten een broodje in Merone waar de mannen van het dorp driftig aan het gokken waren. Verder met de route aanwijzingen van het boekje gingen we op zoek naar een mooie route, maar helaas ipv een mooie route kwamen uit op een zeer drukke weg naar Calco. De vrachtauto's gingen niet echt opzij, het was goed dat Gerard achter Kees reed, gebruik makend van de achteruitkijk spiegel waarschuwde hij voor het aanstormende verkeer. Vanaf Calco gingen we op zoek naar weer een nieuw fietspad en jullie raden het vast wel het werd weer een zeer drukke weg, maar halverwege toch het fietspad gevonden langs de Adda en vonden even later de camping met zwembad, waar Kees besloot ipv de douche maar een duik te nemen. Daarna inkopen voor het avondeten en op de terugweg een lekker ijsje als beloning voor alle inspanningen van vandaag. Morgen weer verder naar het meer van Iseo. De weersverwachting is zon en regen. We zullen zien.

• 18 September 2012 - 21:10

Fenna En Peter:

Hallo, Kees en Gerard,

Wat is dit leuk om al jullie verhalen te lezen.
    We hebben echt bewondering voor jullie en doen
    dit jullie niet na.
    Jullie maken ook wel leuke en minder leuke dingen mee.
    De weersverwachting daar is zon en regen maar dat is hier ook,
    dat is best wennen na al die mooie dagen.
    De meiden missen jullie ook hoor, we hebben ze nog
    gesproken op het feest van Karin en Rob wat overigens
    heel gezellig was jullie hebben wat gemist.
    Nou jongens rustig aan kijk goed uit maar geniet er maar
    goed van.

Groetjes Fenna en Peter

• 18 September 2012 - 21:10

Fenna En Peter:

Hallo, Kees en Gerard,

Wat is dit leuk om al jullie verhalen te lezen.
    We hebben echt bewondering voor jullie en doen
    dit jullie niet na.
    Jullie maken ook wel leuke en minder leuke dingen mee.
    De weersverwachting daar is zon en regen maar dat is hier ook,
    dat is best wennen na al die mooie dagen.
    De meiden missen jullie ook hoor, we hebben ze nog
    gesproken op het feest van Karin en Rob wat overigens
    heel gezellig was jullie hebben wat gemist.
    Nou jongens rustig aan kijk goed uit maar geniet er maar
    goed van.

Groetjes Fenna en Peter

• 18 September 2012 - 21:32

Leo:

Hoi Gerard en Kees,

De route voort jullie alsmaar verder weg van ons mooie landje. Onderweg is er blijkbaar voor jullie veel te beleven!!, vooral de leuke, gezellige dorpjes met markten en terrasjes zijn voor jullie een bron van plezier.
    Maar ja, jullie moeten verder, het uiteindelijke doel is nog ver weg. Neem dus die kleine ongemakken voor lief
    de zon gaat zeker schijnen. Blijf ons wel op de hoogte houden, want de stukjes lezen we met plezier.

Leo

• 18 September 2012 - 22:05

Erik Schepers:

Kees en Gerard,

ik lees elke keer trouw jullie boeiende reisverslagen. Ga zo door, geniet ervan en neem nog een jetser.

gr. Erik schepers

• 18 September 2012 - 22:49

Mijke:

Hoi pap en Gerard!

Ik ben weer helemaal bij op jullie blog, leuk om te lezen! En wat gaan jullie snel zeg :) Komen jullie nou veel andere fietsers ook op de route tegen of niet? Geniet nog maar van het fietsen! En ga maar niet te snel, anders zijn jullie veel te vroeg in Kroatië en dan zijn mama en Janja er nog niet ;) Veel plezier!

Liefs

• 19 September 2012 - 11:45

Theo Van Wegen:

Hallo fietsers,

Jullie gaan als een speer door Europa. Geweldig! Ik vroeg me af of de foto's die Kees maakt, telkens als Gerard hem kwijt is van een dubieus niveau zijn, omdat ik ze niet kan traceren. Ik word steeds nieuwsgieriger. ze zullen toch niet zo curieus zijn dat ze niet getoond kunnen worden. Of staat Kate Middleton er op?
    Geniet met volle teugen en de stukjes worden steeds leuker.

Theo

• 19 September 2012 - 16:11

Jan :

Hoi Boys, blijf maar lekker doorfietsen,en juliie reisverslagen schrijven, kunnen wij er van genieten.
    ( zonder zere kont ). Groeten Jan en 10eke

• 19 September 2012 - 18:00

Henk En Delia:

Ha Kees en Gerard,

Jullie gaan als een speer ondanks al het drukke verkeer. Leuk om de verhalen te lezen.
    Heel veel fietsplezier nog!!!

• 19 September 2012 - 22:18

Mar & Ivor:

We hebben weer genoten van jullie levendige verhalen, alsof we bij jullie achterop zitten:) dikke knuffel en kus van ons

• 20 September 2012 - 10:09

Marian Van Eeden:

Hé mannen, Gerard en ik genieten van jullie verhalen, hopen dat het weer nog goed blijft.
    Zien volgen verslag tegemoet. Groetjes en veel kracht toe gewenst.

• 21 September 2012 - 21:52

Piet En Dineke:

Dag Kees en Gerard,
    We begrijpen dat los van een kapotte spaak o.i.d. het allemaal goed gaat. Wat een reis mannen. Mooie dingen te zien onderweg. We wensen jullie een hele fijne verdere tocht.
    P.S. Morgen gaan Jasper en ik het aanrechtblad "storten"
    Hartelijke groet Dineke en Piet